Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Societatile de asigurari si-au sporit riscurile asumate prin renuntatea la o parte din reasiguratori

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Societatile de asigurari au cedat in ultimii ani catre companiile de reasigurare o cota mai mica din primele brute subscrise, pentru a reduce costurile. Strategia a sporit insa riscurile asumate.

Ponderea pe care asiguratorii au cedat-o in reasigurare a scazut de la aproximativ 32% din totalul primelor subscrise in 2006, la aproape 22% in 2009.

“Principalele riscuri pentru piaţa asigurarilor sunt mediul economic fragil si costurile ridicate pe segmentul asigurarilor auto”, au precizat oficialii BNR in cel mai recent raport asupra stabilitatii financiare.

In plus, unele companii de asigurari au inregistrat deteriorari ale indicatorilor de prudenta pe fondul pierderilor din activitatea curenta sau al reducerii preturilor activelor financiare, fiind necesare infuzii de capital pentru ca ratele de solvabilitate si lichiditate sa se mentina peste nivelul minim reglementat. Un numar de 19 companii de asigurari au efectuat majorari de capital in valoare de peste 550 milioane lei în anul 2009, cele mai multe avand loc la solicitarea CSA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook