Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Service-urile auto sesizeaza evaziunea fiscala de sub umbrela despagubirilor RCA in regie proprie

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Peste 88.000 de posesori de polite RCA au fost despagubiti prin sistemul in regie proprie in ultimul an in Romania, acestia reparand autovehiculele avariate in unitati clandestine, sustin reprezentantii service-urilor auto.

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) a transmis autoritatilor o sesizare privind fenomenul evaziunii fiscale in crestere in domeniul reparatiilor auto, generat de anumite societati de asigurare care subevalueaza despagubirea RCA prin asa-numitul sistem “regie proprie”. In acest fel, 30 % din daunele RCA sustin o evaziune fiscala de peste 57 milioane euro, apreciaza ASSAI.

Mai multe societati de asigurari cu o cota de piata importanta pe segmentul RCA pun in prcatica proceduri care le permit sa achite doar aproximativ 35% din valoarea reala a costurilor de reparatie, arata ASSAI.

“Cu o suma de bani derizorie acordata sub titlul de despagubire, pagubitii RCA ajung sa isi efectueze reparatiile auto in service-uri clandestine si neautorizate RAR si cu piese ieftine din dezmembrari sau neomologate. In aceasta situatie, pagubitii RCA nu beneficiaza de documente fiscale, de garantia pieselor si a manoperei, spune  Cristian Muntean, presedinte ASSAI.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook