Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Service-urile auto dezvaluie capcanele dosarelor de dauna

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

O asociatie ce reprezinta service-urile auto a dezvaluit capcanele cu care pagubitii se confrunta atunci cand incearca sa isi repare masina pe RCA emis de Astra si Carpatica Asig.

Asociatia Societatilor Auto de Service-uri Independente (ASSAI) a aratat ca Astra si Carpatica Asig apeleaza la diverse tactici pentru a forta consumatorii sa accepte despagubiri mai mici.

Astra forteaza reparatia in regie proprie

La Astra Asigurari, de exemplu, clientul isi face mai intai constatarea la asigurator si se programeaza apoi la service. In urmatoarele 48 ore, e informat de asigurator sa i s-a virat in cont o suma de bani ce reprezinta despagubirea. Suma respectiva acopera numai 25% din costul real al reparatiilor, afirma ASSAI.

Conform legii, daca pagubitul nu anunta in termen de 30 zile asiguratorul ca suma de bani nu este suficienta, se considera ca a fost despagubit corect.

In aceste situatii, ASSAI recomanda pagubitilor ca acestia sa returneze suma respectiva societatii de asigurare si sa o infomeze ca nu e de acord ca despagubirea sa fie platita in contul sau, ci direct in contul unitatii reparatoare, in baza facturilor si devizelor de reparatie. In cazul in care societatea nu achita reparatia in termen de 10 zile, atunci trebuie depusa o reclamatie la ASF.

Carpatica trage de timp pentru a pune presiune pe pagubiti


La Carpatica Asig, pagubitii au parte de alte capcane. Asiguratorul efectueaza constatarea, dar nu elibereaza nota de constatare timp de 3 saptamani, precizeaza ASSAI. Dupa acest interval, pagubitul este informat ca i s-a aprobat dosarul de dauna, insa trebuie sa se incadreze intr-o suma derizorie, care nu acopera costul real al reparatiilor.

Ulterior, clientul merge in service cu nota de constatare pentru a-si repara masina. In urmatoarele 2-3 saptamani, asiguratorul nu raspunde insa la solicitarile service-ului care cere aprobarea pentru lista de piese avariate ce trebuie inlocuite. In acest interval, asiguratorul suna din nou pagibitul si ii propune o suma ceva mai mare. Conform ASSAI, in 80% dintre cazuri pagubitii se resemnaeaza cu o oferta putin imbunatatita.

In cazul in care clientul refuza oferta imbunatatita, dupa 3 saptamani, asiguratorul trimite service-ului acceptul pentru lista de piese avariate si achita apoi partial reparatia, informeaza ASSAI. Pentru ca pagubitul sa isi primeasca integral despagubirea este nevoie sa faca reclamatie la ASF.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Protectie sporita pentru victimele accidentelor auto in UE

Victimele accidentelor auto vor beneficia de drepturi sporite pe teritoriul Uniunii Europene. Comisia Europeana a lansat o propunere pentru consolidarea normelor privind asigurarile auto pentru a le oferi victimelor o protectie mai eficienta si pentru a imbunatati drepturile detinatorilor de polite de asigurare. Citeste mai mult

Romanii, dezinteresati de pensie si asigurari de viata

Un nou studiu derulat in Romania arata ca romanii nu sunt preocupati nici de veniturile pe care le vor avea la pensie si nici de asigurarile de viata. Doar 19% din romani economisesc pentru batranete, iar suma medie alocata pentru asigurarile de viata este de 18 euro pe an, inexistenta, practic, fata de media europeana de 1.326 de euro. Citeste mai mult

Opinii recente

de Dinca Adrian

"Am avut o experienta de cosmar la Banca transilvania, incompetenta si neatentia au fost de vina,Am vandut o casa si banii nu nu ..."

Facebook