Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Service-urile auto cer reguli mai stricte la instrumentarea dosarelor de dauna

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) a transmis ASF, un set de 15 propuneri de modificare a Normei RCA, sugerand autoritarii sa penalizeze mai dur abaterile de la lege.

Asociatia propune ca termenul de constatare a daunei sa nu depaseasca 3 zile lucratoare din momentul avizarii acesteia, iar refuzul asiguratorului de a inregistra actele necesare instrumentarii dosarului de dauna sa constituie abuz, fapta urmand sa fie sanctionata de catre ASF cu amenda aplicata directorului de daune in cuantum de 25% din salariul brut lunar incasat pentru fiecare astfel de abatere.

O alta propunere este ca refuzul asiguratorului RCA sau CASCO de a elibera nota de constatare pagubitului RCA/asiguratului CASCO, sa constituie abuz care sa fie sanctionat de catre ASF prin amenda aplicata inspectorului de daune in valoare de 3.000 de lei, precum si  amenda aplicata de catre ASF directorului de daune in cuantum de 25% din salariul brut lunar incasat pentru fiecare abatere intreprinsa de catre un subaltern de-al sau.

Reprezentantii service-urilor auto cer stabilirea unei proceduri unice de constatare a daunelor RCA si CASCO valabila pentru toate societatile de asigurari.

Asociatia propune ca pagubitul sa fie informat in scris in momentul constatarii daunei cu privire la: procedurile ce urmeaza a se efectua si durata acestora, actele necesare pe care pagubitul trebuie sa le prezinte, actele necesare pe care asiguratorul RCA/CASCO trebuie sa le elibereze, drepturile si obligatiile pagubitului RCA/CASCO, modalitatea de efectuare a unei reclamatii in situatia in care interesele pagubitului RCA/ asiguratului CASCO sunt lezate.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Politele RCA - sursa de venituri, dar si de reclamatii

Politele RCA continua sa aduca venituri importante companiilor de asigurari, dar raman si principala sursa de nemultumire pentru clienti. Sumele incasate din RCA in 2017, desi in scadere fata de 2016, raman cele mai importante ca pondere in veniturile societatilor. Insa si petitiile clientilor au ca subiect principal daunele pe RCA. Citeste mai mult

Cum ar putea ajuta un constatator independent pagubitul RCA?

Piata RCA este, din nou, scena unor controverse. De data aceasta, disputa are la baza proiectul de liberalizare a meseriei de constatator de daune, care va permite pagubitului sa aleaga un constatator independent pentru stabilirea prejudiciului. Asiguratorii se opun proiectului, dar profesionistii in domeniu spun ca este benefic asiguratilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Cristescu Daniela

"Am contractat in anul 2014 un contract de economisire creditare de la inceput mi s-a retinut procentul de 1% din suma creditata. . . nu am ..."

Facebook