Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Scaderea interesului in zona auto a tras in jos afacerile societatilor de asigurare in 2011

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Asigurarile RCA au contribuit decisiv la diminuarea cifrei de afaceri a membrilor UNSAR, scaderea fata de 2010 fiind de 21% pe acest segment.

Pe zona auto, si asigurarile Casco au inregistrat pierderi procentuale de 17% fata de cifra aferenta anului 2010.

Colapsul vanzarilor de automobile noi este unul dintre explicatiile acestei situatii. Conform datelor APIA, in 2011 vanzarile totale de autovehicule au scazut cu 7,4%, comparativ cu anul precedent. Cele de autoturisme au scazut cu 11%, raportat la aceeasi perioada.

Printre putinele linii de business care au inregistrat cresteri in 2011 se numara asigurarile facultative de locuinte cu un plus de 60% fata de 2010.

Societatile de asigurari au subscris anul trecut prime brute la asigurarile generale in valoare de 5 miliarde lei in 2011, in scadere de la 5,5 mld in 2010.

Pe de alta parte, asigurarile de viata au inregistrat un plus de 6,4% , corespunzator unui volum de prime de 1,5 miliarde lei.

Segmentul de polite traditionale (cu randament garantat) au fost preferate in mai mare masura de clientii societatilor , primele brute subscrise fiind mai mari cu  aproximativ 12% fata de 2010. Prin contrast, asigurarile cu componenta investitionala (unit linked) au scazut cu 2,3%.

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) este formata din 22 de societati membre, care detin impreuna o pondere de circa 82% din subscrierile realizate la nivelul intregii piete a asigurarilor.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook