Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Recomandari ASF pentru vacanta

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Autoritatea de Supraveghere Financiara a transmis o noua atentionare prin care atrage atentia consumatorilor cu privire la achizitionarea pachetelor turistice. ASF sfatuieste clientii sa verifice daca agentia de turism are incheiata o polita de asigurare in conformitate cu legislatia aplicabila si care este societatea de asigurare.

"Autoritatea de Supraveghere Financiara a sesizat, din petitiile transmise de catre consumatori, precum si din activitatea de monitorizare demarata de la inceputul anului, anumite practici si situatii care implica polite de asigurare a pachetelor de servicii turistice cumparate de consumatori de la agentiile de turism, cum ar fi precizarile incluse in contracte referitoare la serviciile cumparate - cazare cu mic dejun inclus sau nu, servicii care sunt facturate separat pentru acelasi sejur etc", se arata in atentionarea ASF.

In aceste conditii, institutia  recomanda consumatorilor sa se asigure ca este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei, precum si termenele si conditiile in care turistul poate solicita plata despagubirilor.

"In cazul nefast al insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism de la care ati achizitionat un pachet turistic, va sfatuim sa va adresati agentiei de turism, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in termen de 15 zile de la data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii, sa anuntati asiguratorul prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in termen de 5 zile de la data confirmarii adresate agentiei, cu privire la rambursarea sumelor achitate si/sau cheltuielilor de repatriere”.

In plus, ASF mentioneaza ca, daca in termen de 10 zile clientul nu a primit de la agentia de turism rambursarea sumelor cuvenite, acesta poate transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, o cerere de despagubire insotita de: copii ale documentelor justificative (contractual de comercializare a pachetului de servicii turistice, confirmarile de primire, documente de plata sau documentele de transport si cazare).

In schimb, despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, dar va fi platita in termen de 30 de zile de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Ce riscuri intra in calculul tarifelor de referinta pentru RCA?

Tarifele de referinta pe piata RCA vor fi calculate semestrial, de catre o societate cu expertiza recunoscuta in domeniu, contractata de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Norma care stabileste metodologia de calcul a acestora a fost publicata recent in Monitorul Oficial. Citeste mai mult

Ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintei?

Polita de asigurare obligatorie a locuintei (PAD), un produs financiar aparent simplu, poate produce surprize neplacute asiguratilor la solicitarea despagubirilor. Pentru a se evita astfel de situatii, Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atentia asupra unor aspecte mai putin cunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Tatiana Lepindea

"Foarte urata !! Imi pare rau ca timp de 5 ani am lasat banii intr-un cont de-al vostru. . . sunt pregatita sa in judecata daca ..."

Facebook