Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Reclamatiile pe RCA raman in top

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Numarul reclamatiilor primite de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) pentru asigurarile RCA a crescut, in 2016. Per total, insa, petitiile primite pentru piata asigurarilor au intregistrat o scadere fata de anul anterior. Cele mai reclamate societati continua sa fie City Insurance, Asirom si Euroins.

ASF a primit, anul trecut, 7.228 de petitii pe zona asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA si Carte Verde, cu 7,22% mai mult fata de anul anterior, iar cei trei asiguratori au primit 68,2% din totalul petitiilor. Totodata, reclamatiile pe RCA reprezinta aproape jumatate din totalul petitiilor primate de ASF pe piata asigurarilor.

Cele mai multe nemultumiri ale petentilor au fost inregistrate de ASF pentru City Insurance, pentru care s-au primit 3.329 de petitii (36,36% din total), pentru Asirom, pentru care s-au primit 1.813 petitii (19,8%) si pentru Euroins, 1.103 petitii (12,05%).

Potrivit datelor raportate de catre asiguratori la ASF, cele 7.228 de petitii pe RCA reprezinta aproximativ 0,12% din numarul contractelor RCA incheiate si 2,6% din numarul dosarelor de dauna RCA deschise in 2016.

Per total, numarul petitiilor primate de ASF a scazut

Pentru toate pietele supravegheate, anul trecut, ASF a primit in total 16.919 de petitii, cu 5,5% mai putine decat in anul 2015.

Pe categorii, 91,13% din totalul reclamatiilor au fost pentru piata asigurarilor – reasigurarilor, 6,65% pentru piata pensiilor private, iar 2,22% pentru piata instrumentelor si investitiilor financiare. De asemenea, numarul petitiilor unice a scazut  in 2016.

Per total, pe piata asigurarilor, ASF a inregistrat 15.419 petitii, in scadere cu 2,96% fata de anul precedent. Din totalul petitiilor, 9.156 au fost inregistrate in mod unic pe petent, analizate si solutionate, “in scadere cu aproape 28% fata de anul 2014, ca efect al reformelor implementate de ASF pe parcursul ultimilor ani pe piata asigurarilor”, se mai arata in comunicatul ASF.

Cum s-au solutionat petitiile in 2016?

Din cele 9.156 de petitii,  6.414, reprezentand 70,05% din total, au fost finalizate in favoarea petentilor. In acelasi timp, dintre petitiile finalizate in favoarea petentilor, 68,3% au fost finalizate prin plata despagubirilor solicitate de catre petenti, in dosarele de dauna deschise.

Conform datelor ASF, cele peste 9.000 de petitii solutionate in mod unic pe petent reprezinta 0,99% din numarul total de daune avizate de catre asiguratori si 0,07% din numarul total al contractelor de asigurare aflate in vigoare la 31 decembrie 2016.

Din totalul petitiilor inregistrate in mod unic pe petent, in peste 80% din cazuri (7.345), petentii au reclamat neplata sau plata partiala a despagubirilor.

Totodata, din numarul total de petitii primite, ASF a analizat separat 1.327 de solicitari de informatii care au vizat, in principal, aspecte legate de legislatia aplicabila anumitor asigurari, demersuri care trebuie intreprinse in vederea avizarii si deschiderii unor dosare de dauna si modalitati de stabilire a valorilor de rascumparare in cazul asigurarilor de viata.

O parte a solicitarilor , respective 1.378, a vizat cele trei societati in cazul carora a fost declansata procedura de faliment: Astra, Carpatica Asig si Forte. In aceste cazuri, petentii au fost informati, in unele situatii, cu privire la modalitatile legale de solutionare a daunelor in speta, fiind indrumati sa se adreseze Fondului de Garantare a Asiguratilor (FGA), iar in alte situatii au fost solicitate puncte de vedere FGA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Termen pentru depunerea cererilor de plata in cazul Carpatica Asig

Persoanele indreptatite sa obtina despagubiri de la Carpatica Asig, companie de asigurari aflata in faliment, trebuie sa depuna cereri de plata pana vinerea viitoare, pentru daunele produse inainte de declararea falimentului companiei in instanta. Pentru daunele ulterioare, termenul este de 90 de zile din momentul nasterii dreptului de creanta. Citeste mai mult

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor la SAL-Fin

Solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar isca noi controverse. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ar fi incompatibili cu functia pe care o detin pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Citeste mai mult

Opinii recente

de Anghel Ojog

"Am fost în ziua de 7. 06. 2017 sa retrag o suna de 300 lei de la bancomatul din comuna Umbraresti, Jude?ul Gala?i. . unde tranzac?ia ..."

Facebook