Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Detalii

Politele RCA - sursa de venituri, dar si de reclamatii

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Politele RCA continua sa aduca venituri importante companiilor de asigurari, dar raman si principala sursa de nemultumire pentru clienti. Sumele incasate din RCA in 2017, desi in scadere fata de 2016, raman cele mai importante ca pondere in veniturile societatilor. Insa si petitiile clientilor au ca subiect principal daunele pe RCA. 

Piata asigurarilor din Romania a continuat si in anul 2017 tendinta de crestere, volumul primelor subscrise atingand 9,7 miliarde lei, cu 3,5% mai mult comparativ cu anul precedent. Insa, desi asigurarile generale continua sa reprezinte principalul business al asiguratorilor in Romania (cu prime de 7,7 miliarde de lei), anul 2017 a adus si o consolidare a segmentului de asigurari de viata, care a inregistrat un avans semnificativ, de 21% comparativ cu anul 2016.


Din totalul primelor brute subscrise pentru asigurari generale, cele mai mari ponderi le detin politele RCA, Casco, asigurarile de incendiu si calamitati naturale (cu un total de 88% din totalul primelor brute subscrise pentru asigurari generale), din care RCA a reprezentat 50%, cu un volum al primelor brute subscrise de 3,7 miliarde lei (in scadere de la 4 miliarde in 2016), Casco are o pondere de 25%, cu un volum al primelor brute subscrise de 1,89 miliarde lei, iar cele de incendiu si calamitati naturale  - circa un miliard de lei (13% din total).

Care sunt cele mai reclamate companii de asigurari

Si in materie de petitii, insa, RCA se afla pe primul loc, cu aproape 5.000 de reclamatii transmise ASF in 2017 de asigurati, din totalul de 9.300, insa in scadere fata de 2016 cu 31,4%.

Aspectul cel mai des reclamat in 2017 a fost neplata/plata partiala a despagubirilor/valorilor de rascumparare solicitate de catre asigurati/pagubiti, in 2.799 cazuri, acestea reprezentand 44,69% din total. Alte aspecte sesizate au fost nerespectarea conditiilor contractuale/Normelor RCA (25,45%), respectiv solicitari de recalculare a valorii despagubirilor (5,89%).

Aceleasi trei companii raman in topul celor mai reclamate, respectiv Euroins, City Insurance si Asirom, cu 57% din totalul petitiilor primite de ASF. Euroins ocupa primul loc, cu 1.292 de petitii, adica 20,63% din total, in crestere cu 17,14% fata de anul 2016. Pe locul doi este City Insurance, cu 1.203 petitii, reprezentand 19,21% din total, o scadere de 63,86% fata de 2016. Pozitia a treia este detinuta de Asirom, cu 1.071 de petitii, 17,1% din total, o scadere de 40,93% fata de 2016.

Cele mai putine petitii le-au inregistrat Uniqa Asigurari (2,83% din total), Generali Romania (3,03% din total) si Groupama (3,15% din total).

Numarul petitilor, in scadere

ASF a inregistrat anul trecut un numar total de 9.383 de petitii, in scadere cu 44,54% fata de anul anterior.

Scaderea numarului de petitii s-a datorat, in principal, delistarii unui numar de 562 de emitenti, precum si retragerii unor societati de servicii de investitii financiare (SSIF) de pe piata de capital. Un alt motiv este retragerea de catre ASF a autorizatiilor de functionare pentru societatile de asigurare Astra, Carpatica, Forte si Lig Insurance, precum si masurile luate de Directia Relatii cu Publicul, Petitii si Educatie Financiara (DRPPEF) prin Serviciul Petitii, care au condus la imbunatatirea conduitei asiguratorilor in ceea ce priveste instrumentarea dosarelor de dauna, sustine ASF.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Prima RCA, in scadere fata de anul trecut

Prima medie pentru asigurarea obligatorie auto a scazut, in primul trimestru al acestui an, cu aproape un sfert, in cazul persoanelor fizice. Insa, in cazul in care asiguratul a optat pentru decontare directa, scaderea tarifului a fost mult mai mica. Cu cat creste pretul pentru aceasta optiune? Citeste mai mult

ASF promite mai multa protectie pentru consumatorii de asigurari

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) isi propune sa actioneze preventiv in protectia consumatorilor de asigurari, astfel incat acestia sa fie cat mai putin expusi riscului unei “conduite necorespunzatoare a asiguratorilor”. Produsele de asigurari vor fi verificate de la creare pana la efectul asupra clientilor, promite Autoritatea. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalina Pop

"Draga Conso, Am postat aici, in 10 iulie, o opinie nu prea magulitoare la adresa serviciilor Raiffeisen, ca sa constat azi, cand am revenit ..."

Facebook