Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

O palma pentru asigurarea RCA

Autor: Valentin Ciobanu |

Publicat in: Asigurari

 
O palma pentru asigurarea RCA O palma pentru asigurarea RCA

Un asigurator a atasat la asigurarea RCA o polita ce permite compensatia directa in cazul accidentelor produse de terti. Necesitatea si tariful atasat produsului le vom evalua pe baza experientelor noastre anterioare cu firmele de asigurari. Reactia publicului la oferta va creiona gradul de (in)satisfactie fata de serviciile anumitor companii.

Asirom Vienna Insurance Group a lansat un produs care scuteste clientii companiei de timp pierdut si alte neplaceri intampinate atunci cand trebuie sa fie despagubiti in urma unui incident auto produs de un sofer asigurat la alta companie.

Pentru achizitionarea pachetului RCA si Casco Partener propus de societate, clientul va plati prima aferenta asigurarii de raspundere civila si, suplimentar, o suma cuprinsa intre 30 si 160 de lei, in functie de suma asigurata si tipul autovehiculului. Pentru a spori atractivitatea produsului, compania a ajustat primele RCA, astfel incat noul pachet sa poata fi achizitionat in majoritatea cazurilor la un tarif similar celui anterior.

In principiu, platim aceeasi suma insa avem acoperire pentru riscul de a fi lovit de catre un tert. In cazul producerii evenimentului, clientul beneficiaza din partea Asirom de garantia achitarii valorii despagubirii in maxim 7 zile de la acceptarea dosarului de dauna complet, urmand ca societatea sa recupereze ulterior banii de la asiguratorul vinovatului.



Vom plati pentru normalitate

Desi in teorie pare ca suntem invitati sa platim pentru un serviciu care de fapt se cuvine a fi deja inclus in prima aferenta RCA, practica releva o cu totul alta situatie.

Ar trebui sa fim despagubiti in timp util insa aceste operatiuni pot dura luni de zile de la data anuntarii evenimentului. Si nu intotdeauna intarzierile sunt cauzate in procesul de intocmire a dosarului de dauna. Ar trebui sa fie un control ferm al modului in care se fac despagubirile. Din nefericire, piata nu a ajuns inca la acest stadiu de maturitate fiind nevoiti sa platim suplimentar pentru normalitate. Iar practicile anumitor societati, atunci cand vine timpul indeplinirii obligatiilor asumate, solicita si astfel de servicii.

Atunci cand o societate lanseaza un produs, cel mai probabil ea a realizat un studiu anterior care sa cuantifice cererea potentiala. Asirom estimeaza ca va atrage prin intermediul pachetului RCA+Casco Partener peste 100.000 de clienti pana la finele anului. Or, indeplinirea obiectivului propus va oferi o imagine, la o rezolutie consistenta, a gradului de satisfactie al clientilor.

Dincolo de caracteristicile produsului

Key-driver-ul deciziei de achizitie a politei Casco Partener nu va fi de aceasta data pretul asa cum se obisnuieste in majoritatea cazurilor. Un rol extrem de important il va juca suma experientelor anterioare ale soferilor cu societatile de asigurari.

Potrivit reprezentantilor companiei, prima aferenta unui Logan, motor 1.4, inmatriculat in Bucuresti este de 44 lei. Daca acest autoturism a fost avariat in trecut din vina unui tert, iar soferul a intampinat dificultati – traduse in timp pierdut si alte neplaceri in primirea despagubirii cuvenite – atunci Casco Partener poate constitui o solutie viabila, confortul psihic oferit fiind net superior costului achizitionarii politei. Primim banii intr-un interval de timp relativ redus, mai departe compania ocupandu-se de recuperarea sumei de la asiguratorul vinovatului.

Iar societatea dispune de o alta forta in negocierea cu asiguratorul vinovatului. Desigur, si in aceasta situatie sumele recuperate pot fi mai mici decat cele platite clientilor, insa fluxul achitarii obligatiilor asumate la nivelul intregii piete va fi imbunatatit.

Acum se vor vedea practicile mai putin ortodoxe ale anumitor societati care intarzie plata despagubirilor. Si tot de acum inainte se vor confrunta si ele cu o situatie de normalitate, in care procesul stingerii datoriilor nu va mai putea fi prelungit fara un temei legal.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Expira plafonul pentru tarifele RCA - ce urmeaza?

Perioada de plafonare a tarifelor RCA urmeaza sa expire in curand si inca nu se stie ce se va intampla dupa aceasta perioada. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a propus o serie de masuri pentru stabilizarea pietei si modul in care vor fi calculate tarifele de referinta pe aceasta piata. Acestea sunt, insa, in stadiu de proiect. Citeste mai mult

Cum stau asiguratorii la gradul de satisfactie al clientilor?

Cinci din zece companii de asigurari au restante in ceea ce priveste gradul de satisfactie al clientilor. ASF a publicat topul asiguratorilor activi in Romania, alcatuit in functie de trei indicatori care masoara nivelul de multumire al asiguratilor, cele mai slabe rezultate fiind obtinute de Asirom, City Insurance si Forte. Citeste mai mult

Opinii recente

de Valentina Dragan

"Sa va povestesc ce am patit cu ING si cum am devenit sclavul lor pe 30 ani În anul 2008 am luat un credit ..."

Facebook