Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Deficiente de informare la achizitia unei asigurari de viata

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Asigurari

 

Consumatorii sunt ademeniti sa cumpere asigurari de viata, fara sa fie insa informati corect asupra conditiilor de asigurare. Acesta este unul din riscurile cele mai importante cu care care confrunta consumatorii in intreaga Europa, in domeniul asigurarilor.

In urma crizei financiare, vanzarile de asigurari de viata au scazut substantial. Companiile au inceput insa sa adopte noi practici pentru stimula vanzarile.

Cumperi asigurare, dar nu stii ce riscuri acopera

Uneori tehnicile de vanzare folosite prezinta riscul unei informari incorecte a consumatorilor. Ajungi sa cumperi o asigurare care crezi te protejeaza impotriva unor riscuri si descoperi mai tarziu ca beneficiile nu sunt asa cum au fost prezentate. In aceste conditii, exista un risc important ca asiguratii sa cumpere polite care nu li se potrivesc.

Acest comportament se manifesta cu precadere pe segmentul asigurarilor de viata, insa afecteaza si pe cele non-viata, conform Raportului privind tendintele consumatorilor, publicat de EIOPA.

O situatie similara se intampla si atunci cand cumparam asigurari la pachet cu produse bancare (credite sau conturi curente). Atentia consumatorului este concentrata asupra produsului principal si nu va mai acorda atentia cuvenita asigurarii de viata atasate.

La noi, in asemenea situatii, clientul nici macar nu primeste, de multe ori, conditiile de asigurare ale politei cumparate, astfel ca nu stie care este gradul de acoperire al politiei.

Randament garantat? Nu si daca se schimba conditiile de asigurare

O alta practica este modificarea unilaterala a termenilor si conditiilor de asigurare, prin eliminarea anumitor garantii cu privire la randamentul investitiilor.

Din cauza performantelor slabe ale investitiilor, aceste garantii au devenit tot mai costisitoare pentru asiguratori. Ei cauta acum sa isi limiteze pierderile, modificand conditiile de asigurare. Astfel, o investitie ce garanta un anumit nivel de protectie, ajunge in final sa expuna clientul la noi riscuri.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Care sunt obligatiile asiguratorilor in procedurile SAL?

Companiile si brokerii de asigurari, supravegheate de ASF, vor fi obligate sa informeze consumatorul cu privire la dreptul acestuia de a apela la solutionarea alternativa a litigiilor. De asemenea, conducerile acestora vor fi obligate sa asigure participarea la astfel de proceduri sau la arbitraj, atunci cand se solicita acest lucru. Citeste mai mult

Topul societatilor de asigurare cu cele mai multe reclamatii la ASF

Societatea de asigurare cu cele mai multe reclamatii inregistrate la Autoritatea de Supraveghere (ASF) ramane in continuare City Insurance. Numarul petitiilor chiar a inregistrat o crestere de peste 73% in 2016 fata de 2015, pana la 3.329. Pe locul urmator se afla Asirom si Euroins, conform unui raport publicat de ASF. Citeste mai mult

Opinii recente

de Lidia Predescu

"Buna ziua ! Sa descriu experienta cu brd finance. . Am facut o rata la brd finance in magazinul dedeman pentru achizitionare materiale constructii. . bun totul ..."

Facebook