Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Deficiente de informare la achizitia unei asigurari de viata

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Asigurari

 

Consumatorii sunt ademeniti sa cumpere asigurari de viata, fara sa fie insa informati corect asupra conditiilor de asigurare. Acesta este unul din riscurile cele mai importante cu care care confrunta consumatorii in intreaga Europa, in domeniul asigurarilor.

In urma crizei financiare, vanzarile de asigurari de viata au scazut substantial. Companiile au inceput insa sa adopte noi practici pentru stimula vanzarile.

Cumperi asigurare, dar nu stii ce riscuri acopera

Uneori tehnicile de vanzare folosite prezinta riscul unei informari incorecte a consumatorilor. Ajungi sa cumperi o asigurare care crezi te protejeaza impotriva unor riscuri si descoperi mai tarziu ca beneficiile nu sunt asa cum au fost prezentate. In aceste conditii, exista un risc important ca asiguratii sa cumpere polite care nu li se potrivesc.

Acest comportament se manifesta cu precadere pe segmentul asigurarilor de viata, insa afecteaza si pe cele non-viata, conform Raportului privind tendintele consumatorilor, publicat de EIOPA.

O situatie similara se intampla si atunci cand cumparam asigurari la pachet cu produse bancare (credite sau conturi curente). Atentia consumatorului este concentrata asupra produsului principal si nu va mai acorda atentia cuvenita asigurarii de viata atasate.

La noi, in asemenea situatii, clientul nici macar nu primeste, de multe ori, conditiile de asigurare ale politei cumparate, astfel ca nu stie care este gradul de acoperire al politiei.

Randament garantat? Nu si daca se schimba conditiile de asigurare

O alta practica este modificarea unilaterala a termenilor si conditiilor de asigurare, prin eliminarea anumitor garantii cu privire la randamentul investitiilor.

Din cauza performantelor slabe ale investitiilor, aceste garantii au devenit tot mai costisitoare pentru asiguratori. Ei cauta acum sa isi limiteze pierderile, modificand conditiile de asigurare. Astfel, o investitie ce garanta un anumit nivel de protectie, ajunge in final sa expuna clientul la noi riscuri.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Protectia consumatorilor, prioritate pentru ASF in 2017

Imbunatatirea protectiei consumatorilor reprezinta unul din principalele obiective pe care Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) si le-a stabilit pentru 2017. Institutia are in vedere, printre altele, plata la timp a drepturilor consumatorilor din pietele reglementate si informarea corecta a acestora. Citeste mai mult

Companii de asigurari cu probleme financiare si in 2017

Piata asigurarilor pare ca nu iese nici in 2017 din sfera falimentelor. Chiar la inceputul acestui an s-a publicat o noua decizie a ASF de declansare a falimentului unui jucator din industrie. In plus, la final de 2016 s-au anuntat amenzi pentru un jucator important de pe piata RCA. Citeste mai mult

Opinii recente

de Adina Basca

"Buna ziua. problema mea este si a altor sute de romani. banii furati de pe cec. urile de 5000 de lei pe care bunicii sau parintii ..."

Facebook