Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cum pedaleaza probabilitatile impotriva asigurarii bicicletei?

Autor: Cristian Dogaru |

Publicat in: Asigurari

 
Cum pedaleaza probabilitatile impotriva asigurarii bicicletei? Cum pedaleaza probabilitatile impotriva asigurarii bicicletei?

Grawe are o polita de asigurare impotriva furtului bicicletei care costa 10% din valoarea bicicletei pe an. Cum probabilitatea de a vi se fura bicicleta este semnificativ sub 1%, cine face o afacere mai buna, asiguratorul sau biciclistul?

La nivelul marilor orase unul din 5-6 locuitori poseda o bicicleta, conform aprecierilor unor organizatii ce incurajeaza ciclismul urban. Numarul furturilor nu depaseste insa 1.000 pe an in niciunul dintre acestea (400 furturi in Cluj in 2013, exista aprecieri care plaseaza Bucurestiul la 600-700 furturi pe an, cu 40-50 de reclamatii la Politie lunar).

Ei bine, daca raportam numarul de furturi la numarul posesorilor de biciclete, ajungem cu greu la 1%, incluzand aici si „bonusul de nedeclarare”.

De exemplu, la nivelul Bucurestiului, din cele peste 400.000 de biciclete (1 din 5 locuitori ar putea avea una), numarul furturilor declarate ar fi de aproximativ 600 pe an. Ca sa fie macar 1% furate, ar trebui ca 3.400 de proprietari sa nu considere ca merita deranjul de a ajunge la Politie pentru o reclamatie.

Merita sa platesti o asiguare de 10% din pretul bicicletei daca probabilitatea de furt este mult sub 1%, mai ales daca nu ai investit in vehicolul cu doua roti o suma considerabila? Ca sa nu mai vorbim ca in cazul in care bicicleta nu a fost asigurata si de proprietar cu un sistem anti-furt (ce procent din bicicletele furate anual aveau asa ceva?), compania de asigurari nu va da nici un ban.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Noi acuzatii privind plata despagubirilor pe RCA

O alta companie de asigurari din piata RCA este acuzata de societatile de service ca intarzie platile, diminueaza despagubirile la care asiguratii au dreptul si face presiuni pentru reparatii ieftine. Este vorba de noul leader al pietei, Asirom, despre care reprezentantii service-urilor spun ca a preluat practicile Astra si Carpatica. Citeste mai mult

Transportatorii vor un asigurator de stat pentru RCA

Dupa ce au obtinut plafonarea tarifelor pentru asigurarile obligatorii auto RCA, transportatorii vor si o companie cu capital de stat care sa incheie astfel de asigurari. Ei motiveaza aceasta cerere prin faptul ca plafonarea expira peste sase luni, si atunci se vor trezi, din nou, cu tarifele marite. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook