Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSA pune accent pe protectia consumatorilor in noua strategie pe 5 ani

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Strategia adoptata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) pentru 2012-2016 prevede schimbarea modului de supraveghere precum si un accent mai mare pe protectia consumatorilor.

Schimbarea filozofiei de supraveghere presupune inlocuirea supravegherii de tip “conformitate” cu cea bazata pe evaluarea riscurilor, aceasta tranzitie reprezentand o etapa premergatoare necesara si esentiala pentru implementarea cerintelor Directivelor Europene Solvency II si Omnibus II.

Un alt obiectiv principal al strategiei CSA este consolidarea rolului autoritatii de supraveghere pe plan national si international si elaborarea unui cadru de reglementare care sa sustina dezvoltarea pietei de asigurari.

Pe termen scurt, principalele preocupari ale CSA se focalizeaza pepatru mari zone: reformarea cadrului de reglementare, cu accent mai pronuntat pe activitatea de monitorizare a stabilitatii financiare a societatilor si brokerilor de asigurare, si dezvoltarea initiativelor ce vizeaza imbunatatirea protectiei consumatorilor.

“Evaluarea rezultatelor analizei tendintelor si evolutiei inregistrate de industria de asigurari arata nevoia unor masuri centrate pe prudenta, pe protectia consumatorilor, pe dezvoltarea capacitatii de supraveghere a autoritatii de reglementare. Acestea sunt, de altfel, si principalele preocupari la nivel european”, a declarat Constantin Buzoianu, presedintele CSA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor la SAL-Fin

Solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar isca noi controverse. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ar fi incompatibili cu functia pe care o detin pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Citeste mai mult

SAL-Fin depaseste CSALB la numarul de dosare solutionate

In cursul lunii mai, centrele de solutionare alternativa a litigiilor din sectorul bancar (CSALB) si non-bancar (SAL-Fin) au facut publice rezultate inregistrate de acestea de la infiintare. Datele arata ca SAL-Fin a solutionat un numar mai mare de dosare, desi numarul solicitarilor conforme a fost mai mic decat la CSALB. Citeste mai mult

Facebook