Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSA pune accent pe protectia consumatorilor in noua strategie pe 5 ani

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Strategia adoptata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) pentru 2012-2016 prevede schimbarea modului de supraveghere precum si un accent mai mare pe protectia consumatorilor.

Schimbarea filozofiei de supraveghere presupune inlocuirea supravegherii de tip “conformitate” cu cea bazata pe evaluarea riscurilor, aceasta tranzitie reprezentand o etapa premergatoare necesara si esentiala pentru implementarea cerintelor Directivelor Europene Solvency II si Omnibus II.

Un alt obiectiv principal al strategiei CSA este consolidarea rolului autoritatii de supraveghere pe plan national si international si elaborarea unui cadru de reglementare care sa sustina dezvoltarea pietei de asigurari.

Pe termen scurt, principalele preocupari ale CSA se focalizeaza pepatru mari zone: reformarea cadrului de reglementare, cu accent mai pronuntat pe activitatea de monitorizare a stabilitatii financiare a societatilor si brokerilor de asigurare, si dezvoltarea initiativelor ce vizeaza imbunatatirea protectiei consumatorilor.

“Evaluarea rezultatelor analizei tendintelor si evolutiei inregistrate de industria de asigurari arata nevoia unor masuri centrate pe prudenta, pe protectia consumatorilor, pe dezvoltarea capacitatii de supraveghere a autoritatii de reglementare. Acestea sunt, de altfel, si principalele preocupari la nivel european”, a declarat Constantin Buzoianu, presedintele CSA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook