Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSA pune accent pe protectia consumatorilor in noua strategie pe 5 ani

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Strategia adoptata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) pentru 2012-2016 prevede schimbarea modului de supraveghere precum si un accent mai mare pe protectia consumatorilor.

Schimbarea filozofiei de supraveghere presupune inlocuirea supravegherii de tip “conformitate” cu cea bazata pe evaluarea riscurilor, aceasta tranzitie reprezentand o etapa premergatoare necesara si esentiala pentru implementarea cerintelor Directivelor Europene Solvency II si Omnibus II.

Un alt obiectiv principal al strategiei CSA este consolidarea rolului autoritatii de supraveghere pe plan national si international si elaborarea unui cadru de reglementare care sa sustina dezvoltarea pietei de asigurari.

Pe termen scurt, principalele preocupari ale CSA se focalizeaza pepatru mari zone: reformarea cadrului de reglementare, cu accent mai pronuntat pe activitatea de monitorizare a stabilitatii financiare a societatilor si brokerilor de asigurare, si dezvoltarea initiativelor ce vizeaza imbunatatirea protectiei consumatorilor.

“Evaluarea rezultatelor analizei tendintelor si evolutiei inregistrate de industria de asigurari arata nevoia unor masuri centrate pe prudenta, pe protectia consumatorilor, pe dezvoltarea capacitatii de supraveghere a autoritatii de reglementare. Acestea sunt, de altfel, si principalele preocupari la nivel european”, a declarat Constantin Buzoianu, presedintele CSA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Asirom, amendata serios pentru nereguli la plata daunelor

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a amendat liderul pietei asigurarilor obligatorii RCA din Romania, Asirom, cu 200.000 de lei, dupa ce a descoperit nereguli asupra modului in care au fost solutionate dosarele de dauna. Institutia a demarat un control la aceasta societate dupa o crestere accelerata a reclamatiilor la adresa companiei. Citeste mai mult

Protectia consumatorilor, prioritate pentru ASF in 2017

Imbunatatirea protectiei consumatorilor reprezinta unul din principalele obiective pe care Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) si le-a stabilit pentru 2017. Institutia are in vedere, printre altele, plata la timp a drepturilor consumatorilor din pietele reglementate si informarea corecta a acestora. Citeste mai mult

Facebook