Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSA pune accent pe protectia consumatorilor in noua strategie pe 5 ani

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Strategia adoptata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) pentru 2012-2016 prevede schimbarea modului de supraveghere precum si un accent mai mare pe protectia consumatorilor.

Schimbarea filozofiei de supraveghere presupune inlocuirea supravegherii de tip “conformitate” cu cea bazata pe evaluarea riscurilor, aceasta tranzitie reprezentand o etapa premergatoare necesara si esentiala pentru implementarea cerintelor Directivelor Europene Solvency II si Omnibus II.

Un alt obiectiv principal al strategiei CSA este consolidarea rolului autoritatii de supraveghere pe plan national si international si elaborarea unui cadru de reglementare care sa sustina dezvoltarea pietei de asigurari.

Pe termen scurt, principalele preocupari ale CSA se focalizeaza pepatru mari zone: reformarea cadrului de reglementare, cu accent mai pronuntat pe activitatea de monitorizare a stabilitatii financiare a societatilor si brokerilor de asigurare, si dezvoltarea initiativelor ce vizeaza imbunatatirea protectiei consumatorilor.

“Evaluarea rezultatelor analizei tendintelor si evolutiei inregistrate de industria de asigurari arata nevoia unor masuri centrate pe prudenta, pe protectia consumatorilor, pe dezvoltarea capacitatii de supraveghere a autoritatii de reglementare. Acestea sunt, de altfel, si principalele preocupari la nivel european”, a declarat Constantin Buzoianu, presedintele CSA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Romanii, dezinteresati de pensie si asigurari de viata

Un nou studiu derulat in Romania arata ca romanii nu sunt preocupati nici de veniturile pe care le vor avea la pensie si nici de asigurarile de viata. Doar 19% din romani economisesc pentru batranete, iar suma medie alocata pentru asigurarile de viata este de 18 euro pe an, inexistenta, practic, fata de media europeana de 1.326 de euro. Citeste mai mult

Politele RCA - sursa de venituri, dar si de reclamatii

Politele RCA continua sa aduca venituri importante companiilor de asigurari, dar raman si principala sursa de nemultumire pentru clienti. Sumele incasate din RCA in 2017, desi in scadere fata de 2016, raman cele mai importante ca pondere in veniturile societatilor. Insa si petitiile clientilor au ca subiect principal daunele pe RCA. Citeste mai mult

Facebook