Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

City si Asirom, cele mai mari restante pe RCA

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Companiile de asigurare City Insurance si Asirom au inregistrat, in prima jumatate a anului trecut, cele mai mari intarzieri la platile in dosarele de dauna. Aceleasi doua societati au inregistrat si cel mai mare procent de dosare in care platile au fost efectuate peste termenul legal de 10 zile. In cazul City Insurance acest procent depaseste 80%.

Datele sunt cuprinse in analiza privind platile RCA in primele sase luni din 2016, publicata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

“Datele raportate de societatile de asigurare indica faptul ca, in primele sase luni ale anului trecut, durata medie de plata a dosarelor de dauna RCA avizate pentru pagube materiale a fost de 25,38 zile/dosar (analiza acestui indicator a fost efectuata fara datele aferente dosarelor de dauna avizate si platite de Carpatica Asig). Din totalul de dosare de daune avizate 54,7% au fost achitate in termenul legal”, se mentioneaza in analiza citata.

Cat de repede se solutioneaza dosarele?

Omniasig VIG a inregistrat cea mai mica durata medie de plata a dosarelor de daua, respectiv 3,15 zile/dosar, cu un procent de 98,49% din dosare platite in termenul legal, in timp ce City Insurance si Asirom VIG au cele mai mari procente de dosare platite peste termenul legal (84,27%, respectiv 71,07%). Durata legala de plata este de 10 zile.

“ASF a efectuat o serie de controale pe aceasta tematica in 2016 atat la City Insurance, cat si la Asirom, a aplicat sanctiuni si a dispus masuri de remediere care sunt urmarite in mod permanent si ale caror efecte se vor vedea in 2017”, se mai mentioneaza in document.


De asemenea, analiza ASF mai arata ca durata medie de solutionare a dosarelor de dauna RCA avizate pentru pagube materiale in semestrul I din 2016 a fost de 60,07 zile/dosar, in scadere cu 6,69% fata de inregistrarile din semestrul II al anului precedent. Aproape 80% dintre dosare au fost solutionate in termenul legal.
 
Uniqa Asigurari a inregistrat cea mai mica durata medie de solutionare a dosarelor (27,95 zile/dosar), iar City Insurance cea mai mare durata (117,25 zile/dosar), un procent de 63,66% din dosarele platite fiind instrumentate intr-un termen mai mare de 3 luni, termenul maxim in cazul in care exista contestatii. 

Tot mai multe dosare de dauna!

Conform analizei, in perioada ianuarie - iunie 2016, societatile de asigurare au avizat un numar 135.709 dosare de dauna pentru polita RCA, in crestere cu 16,4% fata de semestrul II al anului 2015. Dintre acestea, 82,35% au fost finalizate prin plata de catre asiguratori, 16,34% au fost dosare neachitate pana la data raportarii, iar 1,6% din totalul dosarelor au fost respinse de la plata.

Din numarul total de dosare de dauna avizate, in perioada mentionata, 86,63% au fost deschise pentru pagube materiale, 2,61% pentru vatamari corporale si 10,76% pe actiuni de regres.
 
ASF subliniaza faptul ca patru societati de asigurare au cumulat 74,89% din numarul total al dosarelor de dauna RCA avizate si anume: Euroins (23,58%), Carpatica Asig (20,02%), Asirom VIG (17,07%) si City Insurance (14,23%).

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Romanii, dezinteresati de pensie si asigurari de viata

Un nou studiu derulat in Romania arata ca romanii nu sunt preocupati nici de veniturile pe care le vor avea la pensie si nici de asigurarile de viata. Doar 19% din romani economisesc pentru batranete, iar suma medie alocata pentru asigurarile de viata este de 18 euro pe an, inexistenta, practic, fata de media europeana de 1.326 de euro. Citeste mai mult

Politele RCA - sursa de venituri, dar si de reclamatii

Politele RCA continua sa aduca venituri importante companiilor de asigurari, dar raman si principala sursa de nemultumire pentru clienti. Sumele incasate din RCA in 2017, desi in scadere fata de 2016, raman cele mai importante ca pondere in veniturile societatilor. Insa si petitiile clientilor au ca subiect principal daunele pe RCA. Citeste mai mult

Opinii recente

de Daniel Grigore

"Angajatii - Raiffeisen Bank -dau dovada de incompetenta, nu-ti pot furniza informatii ce tin de institutia pt. care lucreaza si despre serviciile oferite de ..."

Facebook