Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

City si Asirom, cele mai mari restante pe RCA

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Companiile de asigurare City Insurance si Asirom au inregistrat, in prima jumatate a anului trecut, cele mai mari intarzieri la platile in dosarele de dauna. Aceleasi doua societati au inregistrat si cel mai mare procent de dosare in care platile au fost efectuate peste termenul legal de 10 zile. In cazul City Insurance acest procent depaseste 80%.

Datele sunt cuprinse in analiza privind platile RCA in primele sase luni din 2016, publicata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

“Datele raportate de societatile de asigurare indica faptul ca, in primele sase luni ale anului trecut, durata medie de plata a dosarelor de dauna RCA avizate pentru pagube materiale a fost de 25,38 zile/dosar (analiza acestui indicator a fost efectuata fara datele aferente dosarelor de dauna avizate si platite de Carpatica Asig). Din totalul de dosare de daune avizate 54,7% au fost achitate in termenul legal”, se mentioneaza in analiza citata.

Cat de repede se solutioneaza dosarele?

Omniasig VIG a inregistrat cea mai mica durata medie de plata a dosarelor de daua, respectiv 3,15 zile/dosar, cu un procent de 98,49% din dosare platite in termenul legal, in timp ce City Insurance si Asirom VIG au cele mai mari procente de dosare platite peste termenul legal (84,27%, respectiv 71,07%). Durata legala de plata este de 10 zile.

“ASF a efectuat o serie de controale pe aceasta tematica in 2016 atat la City Insurance, cat si la Asirom, a aplicat sanctiuni si a dispus masuri de remediere care sunt urmarite in mod permanent si ale caror efecte se vor vedea in 2017”, se mai mentioneaza in document.


De asemenea, analiza ASF mai arata ca durata medie de solutionare a dosarelor de dauna RCA avizate pentru pagube materiale in semestrul I din 2016 a fost de 60,07 zile/dosar, in scadere cu 6,69% fata de inregistrarile din semestrul II al anului precedent. Aproape 80% dintre dosare au fost solutionate in termenul legal.
 
Uniqa Asigurari a inregistrat cea mai mica durata medie de solutionare a dosarelor (27,95 zile/dosar), iar City Insurance cea mai mare durata (117,25 zile/dosar), un procent de 63,66% din dosarele platite fiind instrumentate intr-un termen mai mare de 3 luni, termenul maxim in cazul in care exista contestatii. 

Tot mai multe dosare de dauna!

Conform analizei, in perioada ianuarie - iunie 2016, societatile de asigurare au avizat un numar 135.709 dosare de dauna pentru polita RCA, in crestere cu 16,4% fata de semestrul II al anului 2015. Dintre acestea, 82,35% au fost finalizate prin plata de catre asiguratori, 16,34% au fost dosare neachitate pana la data raportarii, iar 1,6% din totalul dosarelor au fost respinse de la plata.

Din numarul total de dosare de dauna avizate, in perioada mentionata, 86,63% au fost deschise pentru pagube materiale, 2,61% pentru vatamari corporale si 10,76% pe actiuni de regres.
 
ASF subliniaza faptul ca patru societati de asigurare au cumulat 74,89% din numarul total al dosarelor de dauna RCA avizate si anume: Euroins (23,58%), Carpatica Asig (20,02%), Asirom VIG (17,07%) si City Insurance (14,23%).

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Cum se calculeaza tarifele RCA pentru soferii cu risc ridicat?

Soferii cu risc ridicat de accidente au si ei, incepand din aceasta saptamana, tarifele plafonate la asigurarea de raspundere civila auto (RCA). Concret, pretul RCA pentru un sofer cu risc nu poate depasi cu mai mult de 36% valoarea maxima calculata in functie de tariful de referinta si clasa de risc in care acesta se incadreaza. Citeste mai mult

ASF vrea sa evite cazurile de incompatibilitate printre conciliatorii SAL-Fin

Regulamentul de functionare al entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) se modifica, astfel incat sa fie evitate posibilele conflicte de interese si sa fie extinse incompatibilitatile care pot avea legatura cu conciliatorii. Citeste mai mult

Opinii recente

de Viorel Susnea

"Cei mai neseriosi. Dupa ce am aplicat pentru card avantaj, sunt sunat si chemat in Pallas Mall. Acolo dupa ce am semnat un ..."

Facebook