Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Detalii

Ce despagubiri au obtinut consumatorii care au apelat la SAL-Fin?

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Consumatorii care au apelat la solutionarea alternativa a litigiilor din asigurari, pensii private si piata de capital au recuperat, in 2017, aproximativ 725.000 de lei, mai mult decat dublul sumelor primite initial de la societatile reclamate. Cele mai multe solicitari au venit din partea clientilor companiilor de asigurari, in special pe RCA.

SAL-Fin, entitatea din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) care se ocupa de solutionarea alternativa a litigiilor din pietele supravegheate de institutie, a inregistrat anul trecut 197 cereri de solutionare alternativa, o crestere semnificativa in raport cu anul 2016, cand numarul de cereri inregistrate a fost de numai 36.


Dintre acestea, au fost solutionate 158 de cereri prin hotarari/incheieri, cele mai multe dintre ele (98%) vizand piata asigurarilor.

"Cele mai frecvente litigii solutionate au aparut ca urmare a diferentelor mari dintre sumele propuse de catre asiguratori in dosarele de dauna si calculele pe care consumatorii le primesc in urma evaluarilor sau constatarilor din unitatile de service, dar si din cauza lipsei de comunicare transparenta a calculelor pe care asiguratorii le fac in stabilirea cuantumului daunelor", a anuntat ASF.

Dintre solicitarile depuse/solutionate, majoritatea vizeaza piata asigurarilor auto obligatorii (RCA), peste 70% in ambele cazuri.

Din datele institutiei mai rezulta ca, din solicitarile solutionate, peste 55% sunt rezultate ale unor proceduri de impunere de solutie, iar peste 82% dintre concilieri s-au realizat online.

Cele mai multe solutii, in favoarea consumatorilor

Pentru litigiile solutionate, gradul de conformare a partilor implicate a fost de peste 97%, si doar in cinci cazuri s-a ales varianta continuarii demersurilor juridice.

Mai mult, dintre cazurile solutionate la finele anului trecut, 78% au reprezentat hotarari/incheieri emise in favoarea consumatorilor, restul reprezentand cazuri de mentinere a situatiilor initiale.

Solutionarea alternativa a litigiilor este gratuita pentru consumatori si mult mai rapida decat un proces in instanta. In 2016, primul an de functionare al entitatii SAL-Fin, a fost inregistrata o durata medie de 49 de zile pentru toate procedurile de solutionare a litigiilor.

“Ca urmare a clarificarii unor aspecte de ordin procedural, dar si pe fondul acumularii de expertiza de catre conciliatori, durata de solutionare a scazut semnificativ in anul 2017 (cu circa 25% fata de anul anterior), pana la nivelul de 37 de zile”, se subliniaza in comunicatul citat.

SAL-Fin este responsabila cu solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non-bancare, interne sau transfrontaliere, in materie de consum, prin intermediul conciliatorilor cu pregatire profesionala si competente certificate in domeniile pietei financiare non-bancare. Conciliatorii  propun sau impun o varianta de solutionare a litigiilor in mod echilibrat, impartial, independent si gratuit pentru consumatori. La finele anului 2017, in Corpul conciliatorilor SAL-Fin era inregistrat un numar de 25 conciliatori. Dintre acestia, 23 activeaza pe segmentul de asigurare-reasigurare si 2 pe segmentul pietei de capital.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Prima RCA, in scadere fata de anul trecut

Prima medie pentru asigurarea obligatorie auto a scazut, in primul trimestru al acestui an, cu aproape un sfert, in cazul persoanelor fizice. Insa, in cazul in care asiguratul a optat pentru decontare directa, scaderea tarifului a fost mult mai mica. Cu cat creste pretul pentru aceasta optiune? Citeste mai mult

ASF promite mai multa protectie pentru consumatorii de asigurari

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) isi propune sa actioneze preventiv in protectia consumatorilor de asigurari, astfel incat acestia sa fie cat mai putin expusi riscului unei “conduite necorespunzatoare a asiguratorilor”. Produsele de asigurari vor fi verificate de la creare pana la efectul asupra clientilor, promite Autoritatea. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalina Pop

"Draga Conso, Am postat aici, in 10 iulie, o opinie nu prea magulitoare la adresa serviciilor Raiffeisen, ca sa constat azi, cand am revenit ..."

Facebook