top banner

Ce despagubiri au obtinut consumatorii care au apelat la SAL-Fin?

29 Martie 2018 | Autor: Conso

Consumatorii care au apelat la solutionarea alternativa a litigiilor din asigurari, pensii private si piata de capital au recuperat, in 2017, aproximativ 725.000 de lei, mai mult decat dublul sumelor primite initial de la societatile reclamate. Cele mai multe solicitari au venit din partea clientilor companiilor de asigurari, in special pe RCA.
SAL-Fin, entitatea din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) care se ocupa de solutionarea alternativa a litigiilor din pietele supravegheate de institutie, a inregistrat anul trecut 197 cereri de solutionare alternativa, o crestere semnificativa in raport cu anul 2016, cand numarul de cereri inregistrate a fost de numai 36.
Dintre acestea, au fost solutionate 158 de cereri prin hotarari/incheieri, cele mai multe dintre ele (98%) vizand piata asigurarilor.
"Cele mai frecvente litigii solutionate au aparut ca urmare a diferentelor mari dintre sumele propuse de catre asiguratori in dosarele de dauna si calculele pe care consumatorii le primesc in urma evaluarilor sau constatarilor din unitatile de service, dar si din cauza lipsei de comunicare transparenta a calculelor pe care asiguratorii le fac in stabilirea cuantumului daunelor", a anuntat ASF.
Dintre solicitarile depuse/solutionate, majoritatea vizeaza piata asigurarilor auto obligatorii (RCA), peste 70% in ambele cazuri.
Din datele institutiei mai rezulta ca, din solicitarile solutionate, peste 55% sunt rezultate ale unor proceduri de impunere de solutie, iar peste 82% dintre concilieri s-au realizat online.
Cele mai multe solutii, in favoarea consumatorilor
Pentru litigiile solutionate, gradul de conformare a partilor implicate a fost de peste 97%, si doar in cinci cazuri s-a ales varianta continuarii demersurilor juridice.
Mai mult, dintre cazurile solutionate la finele anului trecut, 78% au reprezentat hotarari/incheieri emise in favoarea consumatorilor, restul reprezentand cazuri de mentinere a situatiilor initiale.
Solutionarea alternativa a litigiilor este gratuita pentru consumatori si mult mai rapida decat un proces in instanta. In 2016, primul an de functionare al entitatii SAL-Fin, a fost inregistrata o durata medie de 49 de zile pentru toate procedurile de solutionare a litigiilor.
“Ca urmare a clarificarii unor aspecte de ordin procedural, dar si pe fondul acumularii de expertiza de catre conciliatori, durata de solutionare a scazut semnificativ in anul 2017 (cu circa 25% fata de anul anterior), pana la nivelul de 37 de zile”, se subliniaza in comunicatul citat.
SAL-Fin este responsabila cu solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non-bancare, interne sau transfrontaliere, in materie de consum, prin intermediul conciliatorilor cu pregatire profesionala si competente certificate in domeniile pietei financiare non-bancare. Conciliatorii  propun sau impun o varianta de solutionare a litigiilor in mod echilibrat, impartial, independent si gratuit pentru consumatori. La finele anului 2017, in Corpul conciliatorilor SAL-Fin era inregistrat un numar de 25 conciliatori. Dintre acestia, 23 activeaza pe segmentul de asigurare-reasigurare si 2 pe segmentul pietei de capital.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Asigurări RCA

Asigurări RCA
  • Alegi cea mai bună asigurare
  • Plătești online cu cardul
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Asigurari

Alte Articole

Pana in aprilie, tarifele RCA pot fi ajustate doar cu rata inflatiei

Pana in aprilie, tarifele RCA pot fi ajustate doar cu rata inflatiei

Printr-o Hotarare de Guvern emisa la finalul anului trecut, autoritatile au stabilit inghetarea tarifelor RCA pentru inca 3 luni, acestea putand majorate cel mult 6,8% cat este stimata rata inflatiei la finalul trimestrului doi din 2024.

03 Ian 2024 | Asigurari
Asigurarile cu retur de prima, o tentatie pentru debitori

Asigurarile cu retur de prima, o tentatie pentru debitori

Asigurarea de viata este ceruta imperativ de o parte dintre bancile care ofera credite ipotecare, iar incheierea unei astfel de polite poate scadea si costurile creditelor de nevoi personale. Debitorii aflati in aceste situatii ar putea aprecia returnarea unei parti din primele platite, daca ar avea acces la un astfel de produs.

05 Dec 2023 | Asigurari
Asigurarile PAD se scumpesc, iar ocolirea lor va fi mai dificila

Asigurarile PAD se scumpesc, iar ocolirea lor va fi mai dificila

Modificarile aduse legii privind asigurarea obligatorie a locuintei vin cu cresteri de costuri, in special in zona urbana si pun piedici suplimentare celor care vor sa evite incheierea politelor PAD.

15 Noi 2023 | Asigurari
Cum se obtine restituirea diferentelor de prima la RCA-urile Euroins

Cum se obtine restituirea diferentelor de prima la RCA-urile Euroins

Potrivit unei ordonante de urgenta emise de Guvern in 1 septembrie, valabilitatea politelor Euroins este prelungita cu 90 de zile, interval care poate fi folosit de posesorii de polite pentru a solicita restituirea diferentelor de prima.

07 Sep 2023 | Asigurari

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul