Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cand sunt declarate ca fiind ‘neintemeiate’ petitiile catre CSA?

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Aproximativ 40% din petitiile inaintate catre CSA de asigurati au fost declarate neintemeiate in primele 9 luni din 2012. Cel mai frecvent motiv tine de cauzele exacte ale producerii accidentelor auto.

Cel mai intalnit motiv pentru declararea unei petitii ca fiind neintemeiata este atunci cand dinamica accidentelor, asa cum fusese declarata de catre parti, nu se conformeaza cu realitatea. Astfel, clientii care fac petitie pentru solicitarea despagubirii nu primesc unda verde de la CSA.

Mai exact, prin investigatiile proprii efectuate de catre reprezentantii societatilor de asigurare sau prin rapoartele de expertiza tehnica realizate de experti extrajudiciari, se constata ca evenimentele s-au produs din alte cauze fata de cele declarate de catre persoanele implicate.

De asemenea, o parte dintre cei care fac petitii nu cunosc exact clauzele politelor de asigurare incheiate sau au pretentii de despagubire care exced cadrul legal. Spre exemplu, se pot solicita despagubiri pentru avarii preexistente sau pentru riscuri neacoperite de asigurarea incheiata.

In consecinta este crucial ca inainte de incheierea unei polite de asigurare sa fie cititite cu atentie toate clauzele si in special excluderile. Avand in vedere ca in cazul politelor facultative nu exista un model unitar sau o baza de riscuri minime acoperite, clientii trebuie sa fie extrem de atenti ca polita cumparata sa acopere intr-adevar nevoile proprii de asigurare.  

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Cum ar putea ajuta un constatator independent pagubitul RCA?

Piata RCA este, din nou, scena unor controverse. De data aceasta, disputa are la baza proiectul de liberalizare a meseriei de constatator de daune, care va permite pagubitului sa aleaga un constatator independent pentru stabilirea prejudiciului. Asiguratorii se opun proiectului, dar profesionistii in domeniu spun ca este benefic asiguratilor. Citeste mai mult

Ce despagubiri au obtinut consumatorii care au apelat la SAL-Fin?

Consumatorii care au apelat la solutionarea alternativa a litigiilor din asigurari, pensii private si piata de capital au recuperat, in 2017, aproximativ 725.000 de lei, mai mult decat dublul sumelor primite initial de la societatile reclamate. Cele mai multe solicitari au venit din partea clientilor companiilor de asigurari, in special pe RCA. Citeste mai mult

Facebook