Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cand sunt declarate ca fiind ‘neintemeiate’ petitiile catre CSA?

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Aproximativ 40% din petitiile inaintate catre CSA de asigurati au fost declarate neintemeiate in primele 9 luni din 2012. Cel mai frecvent motiv tine de cauzele exacte ale producerii accidentelor auto.

Cel mai intalnit motiv pentru declararea unei petitii ca fiind neintemeiata este atunci cand dinamica accidentelor, asa cum fusese declarata de catre parti, nu se conformeaza cu realitatea. Astfel, clientii care fac petitie pentru solicitarea despagubirii nu primesc unda verde de la CSA.

Mai exact, prin investigatiile proprii efectuate de catre reprezentantii societatilor de asigurare sau prin rapoartele de expertiza tehnica realizate de experti extrajudiciari, se constata ca evenimentele s-au produs din alte cauze fata de cele declarate de catre persoanele implicate.

De asemenea, o parte dintre cei care fac petitii nu cunosc exact clauzele politelor de asigurare incheiate sau au pretentii de despagubire care exced cadrul legal. Spre exemplu, se pot solicita despagubiri pentru avarii preexistente sau pentru riscuri neacoperite de asigurarea incheiata.

In consecinta este crucial ca inainte de incheierea unei polite de asigurare sa fie cititite cu atentie toate clauzele si in special excluderile. Avand in vedere ca in cazul politelor facultative nu exista un model unitar sau o baza de riscuri minime acoperite, clientii trebuie sa fie extrem de atenti ca polita cumparata sa acopere intr-adevar nevoile proprii de asigurare.  

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook