Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Brokerii de asigurari castiga 18% din primele incasate

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Brokerii de asigurari au incasat un comision mediu de 18% din primele incasate la politele de asigurari vandute in 2011, in crestere fata de anul anterior. Comisionul mediu in 2010 a fost de 16%.

Politele de asigurare vandute de brokeri in 2011 au generat un volum de prime subscrise de 3,1 miliarde lei. Pentru eforturile lor, au incasat venituri de 572 milioane lei de la companiile de asigurari, sub forma veniturilor obtinute din negocierea contractelor.

Fata de 2010, vanzarile de asigurari prin brokeri au scazut usor, dar veniturile incasate in contul activitatii de brokeraj s-au majorat cu peste 10%.

In ultimii ani, brokerajul a castigat o cota de piata tot mai mare. In 2009, volumul politelor intermediate a fost de 36% din totalul pietei, pentru ca in 2011 sa ajunga la aproape 40%.

Comisia de Supraveghere considera ca activitatea brokerilor este benefica pentru consumatori.

“Este foarte important ca brokerii sa continue sa-si consolideze rolul pe care il au in protectia intereselor asiguratilor, prin mentinerea unei relatii echilibrate intre asiguratori si asigurati. Cu cat ponderea primelor intermediate va creste, cu atat rolul de consultant si de reprezentant al intereselor asiguratilor in fata asiguratorilor va deveni mai important”, afirma presedintele CSA, Constantin Buzoianu.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook