Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASSAI: Tarifele RCA anuntate de ASF dezavantajeaza populatia

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Tarifele maximale pentru raspunderea civila auto RCA, anuntate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), avantajeaza transportatorii dar defavorizeaza persoanele fizice. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) a prezentat, intr-un comunicat de presa, o analiza a preturilor stabilite de ASF din care reiese acest aspect.

Astfel, ASSAI sustine ca preturile anuntate de ASF reprezinta o scadere cu 40% pentru transportatori (pret plafonat la 7.534 lei/RCA pentru un an), insa se majoreaza cu 31% tariful RCA pentru persoanele fizice (de la 466 de lei la 610 lei pentru asigurarea pe un an).

Tinerii, cei mai afectati de scumpirea RCA

Potrivit asociatiei, cei mai afectati sunt tinerii, ale caror tarife au crescut cu peste 300% in ultimii doi ani.

„Decizia de plafonare a tarifelor RCA, desi rezolva pe termen scurt problema pretului RCA pentru transportatori, are ca efect defavorizarea persoanelor fizice. Pretul RCA pentru tineri a crescut cu peste 300%, de la un cost de aproximativ 585 de lei in luna iunie 2014, la 1.760 lei in luna februarie 2016”, se mentioneaza in comunicatul citat.

Pe de alta parte, reprezentantii Asociatiei atrag atentia asupra faptului ca si in cazul transportatorilor, chiar si dupa plafonare, tarifele maxime raman aproape duble fata de nivelul din iunie 2015 (referinta luata in calcul in protocolul dintre ASF si transportatori care stabilea ca preturile sa nu creasca cu mai mult de 50% fata de acea referinta).

Romania, aproape cea mai scumpa piata din UE

„Pana in luna iunie 2015, prima medie RCA la un camion de peste 16 tone, clasa B0, era de aproximativ 4.000 de lei. Prima medie RCA pentru acest tip de autovehicul a crescut cu 330% in 2016, ajungand si la aberatii de pret de peste 20.000 de lei”, se mentioneaza in comunicatul ASSAI.


Potrivit documentului, pretul mediu in UE al acestui produs, pentru acest tip de autovehicul (peste 16 tone), este de aproximativ 2.000 de euro.

„Preturile incep de la 700 de euro – pretul mediu in Bulgaria, si sfarsesc cu aproximativ 2.800 de euro – pretul mediu in Germania, aceasta fiind considerata cea mai scumpa tara pentru produsul RCA din UE”, se subliniaza in comunicatul citat.

Conform reprezentantilor ASSAI, in luna septembrie 2016, pretul mediu al RCA in Romania, pentru aceasta categorie, a fost de 12.500 lei (2.777 de euro).

In plus, Asociatia noteaza faptul ca produsul RCA a cunoscut, in 2016, cea mai mare crestere de pret (24%) dintre toate produsele comercializate in Romania in ultimul an, acesta avand si caracter obligatoriu.

Tarifele trebuie aprobate de Guvern pentru a intra in vigoare

ASF a anuntat, in data de 17 octombri 2016, tarifele maximale de RCA pe care copaniile de asigurari sunt obligate sa le practice in urmatoarele sase luni. Plafoanele au fost stabilite in baza unei metodologii stabilite de ASF in urma discutilor cu transportatorii.

Tarifele maximale vor intra, insa, in vigoare, dupa ce vor fi aprobate de Guvern.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Transportatorii vor un asigurator de stat pentru RCA

Dupa ce au obtinut plafonarea tarifelor pentru asigurarile obligatorii auto RCA, transportatorii vor si o companie cu capital de stat care sa incheie astfel de asigurari. Ei motiveaza aceasta cerere prin faptul ca plafonarea expira peste sase luni, si atunci se vor trezi, din nou, cu tarifele marite. Citeste mai mult

Tarifele maxime pentru RCA au intrat in vigoare

Tarifele maximale pentru asigurarile obligatorii auto RCA intra vineri in vigoare, pentru o perioada de sase luni. Astfel, companiile de asigurari nu vor avea voie sa practice preturi peste cele stabilite de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) si aprobate de Guvern. Citeste mai mult

Opinii recente

de Delia Chi

"Putine sucursale care sa vina in ajutorul si beneficiul clientilor. De asemenea, moduri greoaie de interactiune si acces la servicii (vezi schimbarile de ..."

Facebook