Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASSAI acuza Ambasada Austriei de imixtiune in procesul legislativ

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) acuza ambasada Austriei in Romania ca intervine in ajutorul companiilor austriece de asigurari de pe piata romaneasca si se opune unui proiect de lege care le ameninta hegemonia. Este vorba de proiectul de Lege privind infiintarea Corpului Expertilor si Evaluatorilor Tehnici din Romania

„Este absolut surprinzatoare implicarea fatisa a Ambasadei Austriei pe tema acestui proiect de lege (de infiintare a Corpului Expertilor si Evaluatorilor Tehnici din Romania – CEETAR – n.r). Intr-un document remis Comisiei pentru Transporturi, Ambasada si-a exprimat ingrijorarea cu privire la adoptarea acestui proiect de lege, anuntand faptul ca “ne putem astepta ca firmele de asigurari austriece sa se retraga de pe piata asigurarilor auto”, dat fiind ca “asigurarile pentru autovehicule vor deveni o afacere total neprofitabila si neatractiva””, se precizeaza intr-un comunicat al ASSAI.

Reprezentantii Asociatiei atrag atentia asupra faptului ca piata romaneasca de asigurari este dominata in proportie de peste 40% de catre firme austriece, iar implicarea ambasadei Austriei in procesul de legiferare poate fi considerata drept o imixtiune grava a unei institutii, pe deasupra diplomatice, fapt care incalca tratatele de drept internationale.

Luand toate acestea in considerare, ASSAI lanseaza cateva intrebari in spatiul public: De ce Ambasada Austriei se opune principiului independentei expertilor tehnici care efectueaza constatarile de dauna in Romania, in conditiile in care acest principiu este respectat si adoptat in Austria? De ce ASF s-a transformat, la randu-i, intr-o institutie de lobby pentru asiguratori, in defavoarea celor 5 milioane de asigurati pe care are obligatia sa ii protejeze? Daca piata romaneasca de asigurari este corecta si transparenta, cum se sustine, de ce toti actualii jucatori ai acestei piete se opun in unanimitate ca daunele sa fie constatate de catre experti independenti?, subliniaza Asociatia Service-urilor Independente.

In plus, reprezentantii ASSAI se intreaba de ce se opun inclusiv expertii tehnici judiciari infiintarii CEETAR si de ce  autoritatile romane nu iau pozitie fata de implicarea devoalata a Ambasadei unei tari vecine in procesul de legiferare romanesc. „Cand se dezbat anumite proiecte de lege in Parlamentul austriac, oare Ambasada Romaniei are si ea un reprezentant? In conditiile in care industria petroliera si cea a lemnului, piata bancara si cea de asigurari, etc sunt controlate de companii cu actionariat austriac, interesele economiei romanesti si pe cele ale cetatenilor romani cine le mai protejeaza?”, se mai intreaba, retoric, reprezentanti ASSAI.

Asociatia reaminteste ca proiectul de lege privind constituirea CEETAR, parte componenta importanta a reformei sistemului de asigurari privat si care, potrivit Asociatiei, ar aduce schimbari importante pentru protectia celor peste 5 milioane de proprietari de autoturisme din Romania, se afla in plina dezbatere la Comisia de Transporturi din camera Deputatilor.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Atentie la bonus-malus la asigurarea RCA!

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a emis o atentionare privind drepturile consumatorilor la transferul clasei de bonus-malus in cazul asigurarilor de Raspundere Civila Auto (RCA) in cazul vanzarii sau radierii unei masini. Citeste mai mult

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook