Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Asiguratorii vor criterii obiective pentru evaluarea daunelor morale

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Asociatia societatilor de asigurare (UNSAR) propune introducerea unor criterii normative obiective de evaluare a daunelor morale cu scopul de a creste predictibilitatea valorii daunelor, acordate de catre instantele de judecata.

In acest fel, asiguratorii vor sa elimine diferentele mari intre valoarea daunelor platite victimelor accidentelor de circulatie.

Prin introducerea unor astfel de criterii, UNSAR sustine ca s-ar crea o predictibilitate cu privire la plafonul maxim al despagubirilor morale si un tratament egal al persoanelor similar vatamate. Din calculele UNSAR rezulta ca si costurile legate de instrumentarea daunelor s-ar diminua prin standardizarea modului de stabilire a daunelor, dupa modelul intalnit in state precum Spania, Slovacia sau Croatia.

Standardizarea despagubirilor morale este sustinata si de Autoritatea de Supraveghere Financiara, deoarece ar contribui la mentinerea interesului asiguratorului si reasiguratorilor internationali pentru piata RCA din Romania, cu efecte pozitive asupra stabilitatii financiare.

“In ceea ce priveste protectia asiguratilor, constatam ca in prezent sunt frecvente situatiile in care reprezentantii in instanta ai victimelor accidentelor de circulatie (sau ai rudelor acestora) contribuie semnificativ la erodarea despagubirilor acordate celor indreptatiti, astfel incat o parte semnificativa din daunele morale decise de instante nu ajunge la beneficiarii care au dreptul sa incaseze aceste sume”, se arata intr-un comunicat emis de ASF.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook