Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Asiguratorii vor criterii obiective pentru evaluarea daunelor morale

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Asociatia societatilor de asigurare (UNSAR) propune introducerea unor criterii normative obiective de evaluare a daunelor morale cu scopul de a creste predictibilitatea valorii daunelor, acordate de catre instantele de judecata.

In acest fel, asiguratorii vor sa elimine diferentele mari intre valoarea daunelor platite victimelor accidentelor de circulatie.

Prin introducerea unor astfel de criterii, UNSAR sustine ca s-ar crea o predictibilitate cu privire la plafonul maxim al despagubirilor morale si un tratament egal al persoanelor similar vatamate. Din calculele UNSAR rezulta ca si costurile legate de instrumentarea daunelor s-ar diminua prin standardizarea modului de stabilire a daunelor, dupa modelul intalnit in state precum Spania, Slovacia sau Croatia.

Standardizarea despagubirilor morale este sustinata si de Autoritatea de Supraveghere Financiara, deoarece ar contribui la mentinerea interesului asiguratorului si reasiguratorilor internationali pentru piata RCA din Romania, cu efecte pozitive asupra stabilitatii financiare.

“In ceea ce priveste protectia asiguratilor, constatam ca in prezent sunt frecvente situatiile in care reprezentantii in instanta ai victimelor accidentelor de circulatie (sau ai rudelor acestora) contribuie semnificativ la erodarea despagubirilor acordate celor indreptatiti, astfel incat o parte semnificativa din daunele morale decise de instante nu ajunge la beneficiarii care au dreptul sa incaseze aceste sume”, se arata intr-un comunicat emis de ASF.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Expira plafonul pentru tarifele RCA - ce urmeaza?

Perioada de plafonare a tarifelor RCA urmeaza sa expire in curand si inca nu se stie ce se va intampla dupa aceasta perioada. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a propus o serie de masuri pentru stabilizarea pietei si modul in care vor fi calculate tarifele de referinta pe aceasta piata. Acestea sunt, insa, in stadiu de proiect. Citeste mai mult

Cum stau asiguratorii la gradul de satisfactie al clientilor?

Cinci din zece companii de asigurari au restante in ceea ce priveste gradul de satisfactie al clientilor. ASF a publicat topul asiguratorilor activi in Romania, alcatuit in functie de trei indicatori care masoara nivelul de multumire al asiguratilor, cele mai slabe rezultate fiind obtinute de Asirom, City Insurance si Forte. Citeste mai mult

Opinii recente

de Valentina Dragan

"Sa va povestesc ce am patit cu ING si cum am devenit sclavul lor pe 30 ani În anul 2008 am luat un credit ..."

Facebook