Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF vrea sa infiinteze un grup consultativ pentru protectia consumatorilor de servicii financiare

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) va constitui un grup consultativ in domeniul protectiei consumatorilor de servicii financiare, al carui scop principal este facilitarea comunicarii intre cele mai importante asociatii si organizatii de profil, cu scopul consolidarii protectiei consumatorilor de servicii financiare.

Grupul consultativ, constituit la initiativa Directiei Protectia Consumatorilor din cadrul ASF, va avea ca obiective consolidarea protectiei consumatorilor de servicii financiare, prevenirea si identificarea practicilor incorecte, neloiale sau frauduloase, a clauzelor contractuale neclare, a celor susceptibile a fi declarate abuzive.

In plus, initiativa are in vedere educarea si promovarea increderii in produsele si serviciile financiare, elaborarea unei strategii comune in domeniul protectiei consumatorilor, cooperarea si schimbul de informatii in ceea ce priveste protectia consumatorilor.

De asemenea, grupul se va ocupa de emiterea de opinii si recomandari in domeniul protectiei consumatorilor referitoare la proiectele de reglementare ale ASF, la  formularea de propuneri de imbunatatire a reglementarilor ASF, la modul de solutionare a reclamatiilor formulate de catre entitatile aflate in aria de supraveghere a ASF, de recomandari referitoare la reglementari sau ghiduri de aplicare a reglementarilor, de dezvoltarea in comun a unor programe si activitati specifice, a unui sistem de monitorizare a pietei, a sustinerii incluziunii si a educatiei financiare, dar si de efectuarea de studii si analize referitoare la nivelul si nevoile de educatie financiara ale consumatorilor.

In plus, noua structura va urmari realizarea de analize privind modul in care sunt respectate cerintele de informare corecta, completa si transparenta a consumatorilor de servicii financiare, inclusiv a celor potentiali, organizarea unor consultari reciproce asupra unor probleme curente aparute in legatura cu protectia consumatorilor, mediatizarea legislatiei, a celor mai bune practici, a masurilor si actiunilor legate de protectia consumatorilor, organizarea de campanii/evenimente comune in domeniul protectiei consumatorilor, dar si evaluarea modului in care legislatia europeana este implementata si respectata in legislatia nationala, respectiv pe piata financiara ne-bancara autohtona, in probleme care vizeaza protectia consumatorilor – prin studii, analize, actiuni de mystery shopping etc.
 
La intalnirea de constituire a Grupului au participat reprezentanti ai asociatiilor si organizatiilor din piata de asigurari, de capital si a pensiilor private din Romania.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Termen pentru depunerea cererilor de plata in cazul Carpatica Asig

Persoanele indreptatite sa obtina despagubiri de la Carpatica Asig, companie de asigurari aflata in faliment, trebuie sa depuna cereri de plata pana vinerea viitoare, pentru daunele produse inainte de declararea falimentului companiei in instanta. Pentru daunele ulterioare, termenul este de 90 de zile din momentul nasterii dreptului de creanta. Citeste mai mult

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor la SAL-Fin

Solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar isca noi controverse. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ar fi incompatibili cu functia pe care o detin pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Citeste mai mult

Opinii recente

de DANIELA JIPESCU

"În 2012, pe 15 iunie, am încheiat un contract de economisire- creditare cu BCR Banca pentru locuinte. Timp de 5 ani urma sa ..."

Facebook