Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF vrea sa evite cazurile de incompatibilitate printre conciliatorii SAL-Fin

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Regulamentul de functionare al entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) se modifica, astfel incat sa fie evitate posibilele conflicte de interese si sa fie extinse incompatibilitatile care pot avea legatura cu conciliatorii. Modificarile propuse vor intra in consultare publica pentru o perioada de 15 zile.

Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara a aprobat, in sedinta din data de 9 august 2017, modificarea si completarea Regulamentului cu scopul de a imbunatatita organizarea activitatii SAL-Fin si de a evita cazurile de incompatibilitate.

Conciliatorii trebuie sa fie independenti fata de partile in litigiu

In acest sens, conform modificarilor propuse, un conciliator inscris in Registrul conciliatorilor SAL-Fin nu trebuie sa fie asociat sau actionar, sau sa desfasoare activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui contract de mandat/colaborare in cadrul unei societati aflata sub supravegherea ASF. Este vorba de societati de asigurare si/sau de reasigurare, brokeri de asigurare, societati de administrare a fondurilor de pensii private, intermediari de operatiuni cu instrumente financiare, societati de servicii de investitii financiare, organisme de plasament colectiv, societati de administrare a investitiilor. De asemenea, un conciliator nu trebuie sa fie consultant de investitii financiare.


“Conciliatorii trebuie sa fie independenti fata de partile in litigiu, sa nu fie remunerati direct sau indirect de catre acestea si sa nu se afle intr-o cauza de incompatibilitate sau conflict de interese cu partile in litigiu in cauzele in care au fost desemnati”, se subliniaza intr-un comunicat al ASF.

Totodata, prin modificarea si completarea Regulamentului nr. 4/2016, vor fi asigurate: eficientizarea timpului de raspuns la solicitari si implicit rezolvarea cererilor de solutionare alternativa; clarificarea indeplinirii conditiilor privind pregatirea profesionala in domeniul solutionarii alternative a litigiilor si a pregatirii specifice sectoarelor pietei financiare non-bancare si implicit cele privind necesitatea detinerii unor competente profesionale conform profilului ocupational de conciliator elaborat de catre ISF.
In plus, se au in vedere introducerea formarii profesionale continue, absolut necesara bunei pregatiri a conciliatorilor si de clarificari suplimentare privind utilizarea Registrului conciliatorilor, calitatea de conciliator, independenta si impartialitatea acestora.

Cate cereri su fost solutionate de SAL-Fin

“Misiunea SAL-Fin este de a organiza solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non-bancare, interne sau transfrontaliere, in materie de consum, cu ajutorul conciliatorilor din domeniul financiar non-bancar cu pregatire profesionala in mediere, conciliere sau arbitraj si competente in domeniile pietei financiare non-bancare. Conciliatorii propun sau impun o varianta de solutionare a litigiilor in mod echilibrat, impartial, intr-un termen rezonabil si gratuit pentru consumatori”, se mai arata in comunicat.

Conform documentului, la data de 4 august 2017, la SAL-Fin erau depuse 162 de cereri de conciliere, din care 130 erau acceptate, 101 – solutionate si 26 in conciliere. La aceeasi data, existau 6 cerei in analiza.

Pe de alta parte, 24 dintre cererile depuse la SAL-Fin au fost respinse, iar doua au fost retrase.

Dintre cererile solutionate, doua au fost contestate de catre consumatori, iar trei de catre comercianti.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook