Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Detalii

ASF tinteste in continuare in comisioanele brokerilor RCA

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Polita RCA-ul este o asigurare obligatorie, care se cumpara mai mult decat se vinde, iar comisioanele percepute in prezent, de 25-30%, sunt exagerate, considera prim-vicepresedintele ASF, Cornel Coca Constantinescu.

Oficialul ASF este de parere ca comisionul brokerilor ar trebui sa se situeze in apropierea cheltuielilor cu distributia directa pentru asiguratori, adica pe la 10-14%. Faptul ca societatile platesc mai mult brokerilor isi aduce contributia la fenomenul daunelor pe produs mai mari decat primele de asigurare.

Costurile mari cu intermedierea vanzarii politelor RCA au urcat de altfel valoarea comisionului mediu de intermediere la nivelul pietei de asigurari la 18%.

Recent, ASF a renuntat sa limiteze la 10% comisioanele brokerilor (cum intentiona sa impuna initial printr-un proiect de norma), in schimb vrea ca valoarea intermedierii sa apara pe polita de asigurare.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Prima RCA, in scadere fata de anul trecut

Prima medie pentru asigurarea obligatorie auto a scazut, in primul trimestru al acestui an, cu aproape un sfert, in cazul persoanelor fizice. Insa, in cazul in care asiguratul a optat pentru decontare directa, scaderea tarifului a fost mult mai mica. Cu cat creste pretul pentru aceasta optiune? Citeste mai mult

ASF promite mai multa protectie pentru consumatorii de asigurari

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) isi propune sa actioneze preventiv in protectia consumatorilor de asigurari, astfel incat acestia sa fie cat mai putin expusi riscului unei “conduite necorespunzatoare a asiguratorilor”. Produsele de asigurari vor fi verificate de la creare pana la efectul asupra clientilor, promite Autoritatea. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalina Pop

"Draga Conso, Am postat aici, in 10 iulie, o opinie nu prea magulitoare la adresa serviciilor Raiffeisen, ca sa constat azi, cand am revenit ..."

Facebook