Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF pregateste iesirea din perioada de plafonare a preturilor RCA

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Spiritele se incing din nou pe piata RCA, pe masura ce perioada de plafonare a tarifelor se apropie de final. In timp ce transportatorii cer prelungirea termenului, pe motiv ca piata nu este pregatita sa revina la preturi libere, Autoritatea de Supraveghere Financiara anunta un pachet de actiuni pentru iesirea din perioada de plafonare a primelor.

Printre cele mai importante masuri pe care ASF le are in vedere se numara stabilirea tarifelor de referinta, proiect pentru care Autoritatea va contracta servicii actuariale de specialitate si va primi asistenta tehnica si din partea Bancii Mondiale.

Tratament special pentru clientii cu risc ridicat

Totodata, ASF intentioneaza sa introduca in legislatie conceptul de 'client cu risc ridicat' si sa desemneze entitatea care va gestiona politele destinate acestor clienti.

“Pentru aceasta categorie speciala, analiza prevederilor legislative de pe alte piete mature (ex. Austria, Belgia) indica abordari precum posibilitatea apelarii la o asociatie a asiguratorilor in situatia in care tariful de prima depaseste un anumit prag. In urma determinarii de catre aceasta asociatie a unui tarif aferent riscului ridicat, contractul de asigurare este repartizat pe baza unor criterii, care pot sa tina cont de cota de piata, catre o societate de asigurare membra a asociatiei. In Romania, acest proces ar putea fi gestionat de catre BAAR”, se arata intr-un comunicat al ASF.


In plus, Autoritatea are in vedere elaborarea unui ghid cu privire la relatia asiguratorilor/intermediarilor cu consumatorii, precum si derularea unor activitati sustinute de informare publica si de educatie financiara pe tema politelor RCA.

Acest ghid are drept scop prevenirea practicilor incorecte, neloiale si urmeaza sa contina recomandari referitoare la conduita asiguratorilor sau intermediarilor in asigurari in relatia cu consumatorii.

Ce spera ASF sa obtina prin aceste masuri?

ASF sustine ca, prin implementarea masurilor cuprinse in pachet, se va asigura o evolutie predictibila si stabila a pietei asigurarilor, dupa incheierea perioadei de plafonare a tarifelor, prin analizarea si completarea legislatiei existente. De asemenea, vor fi evitate derapajele si va fi asigurata indeplinirea obligatiilor legale prin monitorizarea tarifelor maximale de prima practicate in piata.

“Proiectul urmareste atat implementarea unor masuri imediate, necesare procesului de tranzitie catre un sistem bazat pe tarife de referinta, cat si alte demersuri de stabilizare si dezvoltare a pietei pentru urmatoarele 12 luni. Aceste directii se situeaza in linie cu obiectivele fundamentale ale ASF care urmaresc protectia si informarea corespunzatoare a consumatorilor, precum si stabilitatea si functionarea sanatoasa a pietelor", se mai arata in comunicat.

De ce vor transporatorii prelungirea perioadei de plafonare?

Pe de alt aparte, reprezentantii transportatorilor ameninta cu noi proteste daca perioada de plafonare a tarifelor RCA nu este prelungita cel putin pana la data de 31 decembrie 2017.

Acestia sustin ca prelungirea termenului este necesara pentru ca noul cadru legislativ in domeniu sa fie adoptat, astfel incat sa asigure functionarea optima a pietei.

Transportatorii sustin ca cele mai importante prevederi ale OUG, precum stabilirea unui tarif de referinta sau decontarea directa, nu sunt aplicate de nicio firma de asigurari, iar noua lege RCA se afla inca pe traseul de aprobare si nu va intra in vigoare pana in data de 19 mai 2017, atunci cand va expira perioada celor sase luni de plafonare a tarifelor RCA.

Patronatele avertizeaza ca, in lipsa unor masuri concrete, dupa data de 19 mai 2017, firmele de asigurare vor reveni la tarifele practicate inainte de plafonare.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Cum stau asiguratorii la gradul de satisfactie al clientilor?

Cinci din zece companii de asigurari au restante in ceea ce priveste gradul de satisfactie al clientilor. ASF a publicat topul asiguratorilor activi in Romania, alcatuit in functie de trei indicatori care masoara nivelul de multumire al asiguratilor, cele mai slabe rezultate fiind obtinute de Asirom, City Insurance si Forte. Citeste mai mult

Reclamatiile pe RCA raman in top

Numarul reclamatiilor primite de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) pentru asigurarile RCA a crescut, in 2016. Per total, insa, petitiile primite pentru piata asigurarilor au intregistrat o scadere fata de anul anterior. Cele mai reclamate societati continua sa fie City Insurance, Asirom si Euroins. Citeste mai mult

Opinii recente

de RBLSucks Daniel

"Foarte trista experienta. Pe langa faptul ca am stat aproximativ o ora in sediul din Pipera (adresa RBL este fictiva oricum), la secretariat ..."

Facebook