Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF majoreaza limitele de despagubire pentru RCA

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Autoritatea de Supraveghere Financiara majoreaza, de anul viitor, limitele de despagubiri afarente asigurararii obligatorii de raspundere civila auto (RCA). Astfel, pentru vatamari corporale si decese, limita creste de la 5 la 6,07 milioane de euro, iar cea pentru pagube materiale, de la unu la 1,22 milioane de euro, incepand de la 1 ianuarie 2017.

Prevederea este cuprinsa in proiectul Normei de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 54/2016 privind RCA, publicat de ASF.

„Pentru pagubele materiale produse in unul si acelasi accident, indiferent de numarul persoanelor prejudiciate, limita de despagubire se stabileste, pentru accidente produse incepand cu anul 2017, la un nivel de 1,22 milioane de euro. (...) pentru vatamari corporale si decese, inclusiv pentru prejudicii fara caracter patrimonial produse in unul si acelasi accident, indiferent de numarul persoanelor prejudiciate, limita de despagubire se stabileste, pentru accidente produse incepand cu anul 2017, la un nivel de 6.070.000 euro”, se arata in proiectul citat.

Autoritatea poate limita comisioanele brokerilor

In plus, potrivit Normei, ASF poate interveni pentru limitarea comisioanelor brokerilor de asigurari. „In scopul protejarii asiguratilor sau prejudiciatilor, ASF poate interveni, pe baza propriei analize, asupra limitarii comisionului de intermediere”, se arata in proiect.

Pe de alta parte, la stabilirea tarifelor de prima, Autoritatea da dreptul asiguratorilor care practica RCA sa utilizeze si alte criterii de risc, cu respectarea principiilor actuariale general acceptate.

„Asiguratorii RCA pot utiliza in calculul tarifelor de prima urmatoarele criterii de risc: tip asigurat, tip vehicul, capacitate cilindrica, putere motor, masa maxima autorizata sau numarul de locuri in functie de tipul vehiculului, regiunea geografica sau varsta”, se subliniaza in proiect.

Tarifele nu difera in functie de canalul de vanzare

In plus, potrivit proiectului, supraveghetorul a revenit asupra intentiei de a permite tarife diferentiate pentru politele RCA in functie de canalul de distributie utilizat, precizand in proiectul de act normativ ca acestea trebuie sa fie identice.


De asemenea, asiguratorilor RCA si intermediarilor le va fi interzisa acordarea oricaror avantaje colaterale asiguratilor la incheierea unui contract RCA, cu exceptia asigurarilor facultative care acopera riscuri asociate celor acoperite prin contractul RCA.

Totodata, norma mai prevede ca in cazul unui accident, asiguratorii vor fi obligati sa transmita catre baza de date CEDAM si datele soferului raspunzator de producerea accidentului rutier.

In plus, procedura, clauzele si conditiile aplicarii mecanismului de compensare directa, se stabilesc voluntar, de comun acord prin conventie incheiata intre asigurat si asiguratorul RCA la momentul incheierii contractului RCA.

„In cazul vehiculelor pentru care, din cauza limitarilor tehnice sau juridice, nu exista posibilitatea de a circula in afara teritoriului Romaniei, asiguratorii RCA emit doar contractul RCA, fara a include componenta Carte Verde”, se subliniaz in proiect.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Expira plafonul pentru tarifele RCA - ce urmeaza?

Perioada de plafonare a tarifelor RCA urmeaza sa expire in curand si inca nu se stie ce se va intampla dupa aceasta perioada. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a propus o serie de masuri pentru stabilizarea pietei si modul in care vor fi calculate tarifele de referinta pe aceasta piata. Acestea sunt, insa, in stadiu de proiect. Citeste mai mult

Cum stau asiguratorii la gradul de satisfactie al clientilor?

Cinci din zece companii de asigurari au restante in ceea ce priveste gradul de satisfactie al clientilor. ASF a publicat topul asiguratorilor activi in Romania, alcatuit in functie de trei indicatori care masoara nivelul de multumire al asiguratilor, cele mai slabe rezultate fiind obtinute de Asirom, City Insurance si Forte. Citeste mai mult

Opinii recente

de Valentina Dragan

"Sa va povestesc ce am patit cu ING si cum am devenit sclavul lor pe 30 ani În anul 2008 am luat un credit ..."

Facebook