Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF atentioneaza turistii sa verifice asigurarile agentiei

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Romanii care isi cumpara vacanta printr-o agentie de turism trebuie sa verifice daca aceasta din urma detine o asigurare in caz de insolovabilitate sau de faliment. Aceasta asigurare acopera riscul de neplata al agentiei fata de turist in cazul in care apar situatii care impun acordarea de despagubiri.

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a transmis o atentionare prin care ii sfatuieste pe consumatorii care cumpara pachete de servicii turistice sa verifice daca agentia de turism detine o astfel de asigurare.

Agentiile de turism sunt obligate sa detina o asigurare in caz de faliment

"Atentionam consumatorii ca este important ca, la achizitionarea pachetelor de servicii turistice, sa verifice daca agentia de turism are incheiata o polita de asigurare in conformitate cu legislatia aplicabila si care este societatea de asigurare. Pentru ca vine vacanta, este important sa stiti ca in Romania exista obligatia stabilita de lege ca agentiile de turism sa detina o polita pentru asigurarea rambursarii cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de turisti, in cazul insolvabilitatii sau a falimentului agentiei de turism", se arata in atentionarea transmisa de Autoritate.


Potrivit ASF, asigurarea este cumparata de agentiile de turism, dar beneficiarii acesteia sunt cei care au cumparat pachetele de servicii de turism.

"In contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice pe care il incheiati cu agentiile de turism, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt inscris), este obligatoriu sa se consemneze faptul ca sunteti asigurat in calitate de turist pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei, precum si conditiile si termenele in care puteti solicita plata despagubirilor”, se subliniaza in atentionarea ASF.

Asigurarea acopera situatia in care agentia trebuie sa plateasca turistului despagubiri

Obiectul politelor de asigurare consta in acoperirea de asigurator a riscului de neplata pe care il are agentia fata de turisti, in cazul in care contractul dintre cele doua parti (prin care turistul cumpara vacanta de la agentie) nu se executa, integral sau partial, in cazul in care agentia de turism intra in insolvabilitate sau faliment, sau atunci cand agentia nu achita datoria catre client in termen de 15 zile calendaristice de la primirea de la acesta din urma a documentelor justificative sau daca intrerupe in mod unilateral acordarea serviciilor.

Pe de alta parte, turistii trebuie sa stie ca despagubirea nu poate depasi suma achitata in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice si va fi platita in termen de 30 de zile de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist. Valoarea totala a asigurarii pe agentie de turism este in general mai mica decat valoarea pachetelor turistice contractate de agentie, ceea ce poate duce la o despagubire mai mica decat suma platita de turist, se mai arata in atentionarea ASF.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Cum stau asiguratorii la gradul de satisfactie al clientilor?

Cinci din zece companii de asigurari au restante in ceea ce priveste gradul de satisfactie al clientilor. ASF a publicat topul asiguratorilor activi in Romania, alcatuit in functie de trei indicatori care masoara nivelul de multumire al asiguratilor, cele mai slabe rezultate fiind obtinute de Asirom, City Insurance si Forte. Citeste mai mult

Reclamatiile pe RCA raman in top

Numarul reclamatiilor primite de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) pentru asigurarile RCA a crescut, in 2016. Per total, insa, petitiile primite pentru piata asigurarilor au intregistrat o scadere fata de anul anterior. Cele mai reclamate societati continua sa fie City Insurance, Asirom si Euroins. Citeste mai mult

Opinii recente

de ion livinschi

"Buna ziua. sint client ing de aproape 15 ani,din pacate sint foarte dezamagit de salariatii acestei banci. in calitate de vinzator al unui imobi mi-a ..."

Facebook