Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF a publicat un ghid pentru asiguratii Forte

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a publicat un ghid pentru asiguratii Forte Asigurari, pentru care a cerut falimentul. Ghidul include si un set de intrebari si raspunsuri pentru situatii frecvent intalnite in cazul acestei societati, dar si pasii de urmat pentru recuperarea despagubirilor sau a altor sume cuvenite.

Potrivit documentului, cei care au polita in vigoare la aceasta companie sau au de recuperat sume din dosare de dauna trebuie sa se adreseze Fondului de Garantare a Asiguratilor (FGA). Acolo, pentru despagubiri sau indemnizatii, se va depune o cerere motivata de plata insotita de documente justificative. Pentru recuperarea primelor platite in avans, proportional cu timpul ramas pana la expirarea asigurarii facultative, se va depune o cerere de plata (cerere-tip) insotita de documente justificative. Pentru a vedea care sunt documentele necesare, solicitantul trebuie sa urmareasca informatiile disponibile la FGA si ASF, se mentioneaza in Ghid.

Potrivit documentului ASF, cererea de deschidere a dosarului de dauna poate fi completata de orice persoana care invoca vreun drept de creanta impotriva societatii Forte ca urmare a producerii unor riscuri acoperite printr-o polita de asigurare valabila.

Cererea trebuie depusa, insa, in maxim 90 de zile de la data pronuntarii hotararii de deschidere a procedurii falimentului.

FGA va informa solicitantul cu privire la documentele necesare

Dupa depunerea cererilor, FGA va transmite solicitantului informatii cu privire la documentele necesare deschidere dosarului de dauna, acestea fiind diferite in functie de tipul de contract de asigurare si/sau de stadiul dosarului.


Ulterior, dosarul de dauna se analizeza de directiile de specialitate din cadrul FGA, se inainteaza unei comisii special constituita pentru cazurile de faliment, iar aceasta comisie aproba valoarea finala a despagubirii. Aceasta nu poate depasi, insa, 450.000 de lei pe creditor, potrivit legislatiei in vigoare.

„Pentru sumele de recuperat care depasesc plafonul legal de despagubire, orice persoana este in drept de a urma procedura legala prevazuta de Legea insolventei nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare”, se subliniaza in Ghid.

Platile incep dupa ramanerea definitiva a falimentului

Plata despagubirilor se face in ordinea aprobarii dosarelor de catre comisia speciala.

Insa, FGA nu poate incepe efectuarea platilor decat dupa data ramanerii definitive a hotararii de deschidere a procedurii falimentului.

In plus, consumatorii care au incheiat un contract sau o polita de asigurare cu societatea Forte Asigurari sunt sfatuiti sa urmareasca informatiile publicate de ASF (www.asfromania.ro) si FGA (www.fgaromania.ro), sau sa solicite detalii telefonic la aceste institutii.

Consiliul ASF a decis, la finalul lunii iunie 2016, ridicarea licentei companiei Forte Asigurari si formularea unei cereri pentru intrarea in faliment a firmei care asigura militarii romani aflati pe teatrele de operatiuni din afara tarii.

Forte Asigurari este a doua societate pentru care ASF cere falimentul, dupa ce anul trecut Astra Asigurari a intrat in aceasta procedura.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Noi acuzatii privind plata despagubirilor pe RCA

O alta companie de asigurari din piata RCA este acuzata de societatile de service ca intarzie platile, diminueaza despagubirile la care asiguratii au dreptul si face presiuni pentru reparatii ieftine. Este vorba de noul leader al pietei, Asirom, despre care reprezentantii service-urilor spun ca a preluat practicile Astra si Carpatica. Citeste mai mult

Transportatorii vor un asigurator de stat pentru RCA

Dupa ce au obtinut plafonarea tarifelor pentru asigurarile obligatorii auto RCA, transportatorii vor si o companie cu capital de stat care sa incheie astfel de asigurari. Ei motiveaza aceasta cerere prin faptul ca plafonarea expira peste sase luni, si atunci se vor trezi, din nou, cu tarifele marite. Citeste mai mult

Opinii recente

de georgiana tana

"Asemenea altor persoane am incheiat atat eu cat si sotul meu un contract cu BCR BPL de economisire-creditare . (cel cu prima ..."

Facebook