Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF a dat amenzi de aproape 800.000 lei pe piata asigurarilor in 2013

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a dat amenzi de 782.000 lei in sectorul asigurarilor, de la infiintare si pana la sfarsitul lui 2013.

Cele mai relevante sanctiuni s-au aplicat pentru societatile Onix Asigurari, Astra Asigurari, Omniasig si Euroins.

La Astra si Omniasig, ASF a amendat conducerea fiecarei societati cu cate 130.000 lei, din cauza modului defectuos in care s-au solutionat dosarele de dauna pentru asigurarile RCA.

Cele mai dure masuri au fost luate fata de Euroins, care si-a pierdut temporar dreptul de a mai emite noi polite RCA.  In plus, conducatorii au primi amenzi de 100.000 lei.
ASF precizeaza ca obiectivul supravegherii este acela de conformare voluntara a industriei si nu de conformare in urma aplicarii de amenzi.

Comparativ cu amenzile aplicate in statele occidentale, amenzile aplicate de ASF sunt extrem de mici, pentru a avea un efect de descurajare a societatilor de asigurare.  De exemplu, in Marea Britanie, un asigurator risc amenzi de milioane de lire sterline in cazul in care consumatorii sunt prejudiciati. La noi, toate amenzile dintr-un an nu reprezinta nici 200.000 euro.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook