Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Acuzatii ASSAI in cazul daunelor auto

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Companiile de asigurari din Romania, pentru a face economii, refuza sa inlocuiasca o serie de piese avariate in accidente auto si emit solutii tehnice de reparare a acestora, sustine Aociatia Societatilor de Service Auto din Romana (ASSAI). Este vorba, in special de barele din plastic ale masinilor.

Potrivit sursei citate, lovirea unui pieton, intr-un accident, cu o masina astfel reparata poate face diferenta dintre un accident cu vatamare corporala si ucidere din culpa.

„In ultimii 2 ani, peste 90% dintre societatile de asigurari din Romania au inceput sa emita solutii tehnice de reparare a unor piese care de fapt ar trebui inlocuite. Cel mai frecvent, acest fenomen s-a inregistrat in cazul barelor din plastic (material care contine pe langa plastic si fibra de sticla, rasini si alte materiale). 
ASSAI atrage atentia tuturor proprietarilor de autovehicule din Romania asupra faptului ca repararea barilor de protectie din plastic ale autovehiculelor este o operatie ilegala, neconforma si care pune in pericol siguranta rutiera”, se arata intr-un comunicat al ASSAI.

Potrivit documentului, decizia de a repara respectivele piese cu scopul de a reduce costurile de despagubire a devenit sarcina de serviciu pentru inspectorii de daune, angajati ai societatilor de asigurari, functionari care nu poarta nici un fel de raspundere pentru aceste solutii tehnice „aberante, cu grave consecinte asupra sigurantei in trafic atat pentru conducatorii auto, cat si pentru pietoni”.

Reprezentantii ASSAI atrag atentia asupra faptului ca repararea barelor de plastic nu poate fi efectuata in conditii de siguranta pentru ca acele piese, atunci cand sunt reparate (lipite), isi pierd caracteristicile necesare de elasticitate si preluare a socului in cazul unui impact.

In comunicat se mai mentioneaza faptul ca asiguratorii romani apeleaza la astfel de solutii tehnice pentru ca repararea unei bari costa aproximativ 100 de lei, pe cand achizitia uneia noi costa intre 800 si 2.500 de lei in functie de marca masinii.

“Aroganta cu care societatile de asigurari straine inteleg sa respecte legile romanesti si asiguratii romani ne face sa ne intrebam daca aceste societati de asigurari procedeaza la fel si in tarile vest-europene”, sustine presedintele ASSAI, Cristian Muntean.

Potrivit acestuia, in situatia in care un pagubit RCA sau asigurat CASCO accepta o asemenea  solutie tehnica, trebuie sa se astepte si la alte consecinte. Astfel, daca bara reparata va fi distrusa intr-un viitor accident, asiguratorul ii va despagubi  doar 50% din valoarea piesei noi, pe motiv ca piesa de pe autovehiculul sau nu a fost noua, ci reparata. Prin urmare, asiguratul CASCO sau pagubitul RCA va trebui sa suporte 50% din valoarea acelei piese. In plus, clientul nu primeste o garantie tehnica pentru niste reparatii efectuate neconform si ilegal.  Pe de alta parte, este vorba si de deprecierea valorii de revanzare a autovehiculului reparat neconform. In plus, difera si incadrarea juridica a soferului intr-un dosar penal, in cazul unui accident din care a rezultat uciderea din culpa a unui pieton din cauza unui impact cu o piesa reparata neconform. Acea piesa reparata neconform ar fi putut face diferenta dintre viata si moarte pentru pietonul accidentat.

„De la Allianz Tiriac si Asirom -Vienna Insurance Group pana la Carpatica si Astra Asigurari, asistam la un fenomen care nu poate fi caracterizat decat ca o bataie de joc la adresa legilor, conditiilor minime de siguranta rutiera si respectul fata de asiguratii romani prin RCA, nevinovati de producerea unui accident. Fenomenul s-a extins insa si in cazul politelor CASCO”, se mai sustine  in comunicatul citat.

Presedintele ASSAI sustine ca asa se explica si faptul ca sub 20% dintre soferi isi cumpara asigurare CASCO in Romania si aproximativ 72% – 74% dintre soferii romani isi mai cumpara polite RCA.

ASSAI mai mentioneaza ca a sesizat mai multe institutii in acest caz, printre care Politia Romana, Registrul Auto Roman, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

ASF a inchis procedura de redresare financiara la City Insurance

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a inchis procedura de redresare financiara in cazul City Insurance dupa ce actionarul majoritat a acordat companiei un imprumut subordonat de 50 de milioane de euro. In schimb, ASF a cerut conducerii asiguratorului sa aplice un set de masuri pe o perioada de sase luni. Citeste mai mult

Ce noutati aduce Legea RCA pentru soferi?

Legea privind asigurarile obligatorii auto (RCA), care a intrat in vigoare saptamana trecuta, aduce o serie de modificari importante pentru soferi. Printre acestea se numara decontarea directa, faptul ca asiguratul primeste masina la schimb pe perioada reparatiei si va fi anuntat din timp de asigurator ca ii expira polita. Citeste mai mult

Opinii recente

de Florentina Costescu

"În 2009 am aplicat la BT pentru credit Prima Casa, dupa o asteptare de peste o luna timp în care am achitat avansul ..."

Facebook